یکی دیگر از شهرهای چین ارز دیجیتال ملی این کشور را آزمایش خواهد کرد

شهر سوژو چین (Suzhou) ظاهراً از ماه آینده میزبان طرح گسترده‌ای برای آزمایش ارز دیجیتال ملی این کشور است. در این طرح قرار است یوان دیجیتال در قالب «هدیه‌های سرخ» به افراد داده شود.

به گزارش «Theblock» و به نقل از رسانه پیپر (Paper)، این طرح آزمایشی در روز ۱۲ دسامبر (۲۲ آذر) اجرا می‌شود. تاریخ مذکور که از آن تحت عنوان «جفت ۱۲» (۲۰۲۰/۱۲/۱۲) یاد می‌شود جشنواره خرید پایان سال چینی‌ها به‌حساب می‌آید.

پیش از این نیز در ماه آوریل (فروردین) گزارش شده بود که برخی از کارمندان دولت در شهر سوژو کمک‌هزینه حمل‌ونقل خود را به یوان دیجیتال دریافت می‌کنند. این اقدام در راستای آزمایش ارز دیجیتال ملی این کشور صورت گرفته بود. یوان دیجیتال با نام DC/EP هم شناخته می‌شود.

بر اساس گزارش پیپر، این طرح آزمایشی گسترده که قرار است در شهر سوژو به اجرا در بیاید شبیه همان طرحی است که در ماه اکتبر (مهر) در شهر شنژن اجرا شد. دولت چین حدود یک و نیم میلیون دلار یوان دیجیتال را از طریق قرعه‌کشی به ۵۰ هزار نفر از ساکنان شهر شنژن به‌عنوان هدیه پرداخت کرده است.

ساکنانی که برنده قرعه‌کشی شده بودند می‌توانستند یوان دیجیتال را در بیش از ۳,۰۰۰ فروشگاهی که در این طرح آزمایشی مشارکت کرده بودند، خرج کنند.

گزارش مذکور می‌افزاید چیزی که در خصوص طرح آزمایشی شهر سوژو جدید به حساب می‌آید این است که امکان پرداخت آفلاین اضافی به کیف پول‌های یوان دیجیتال افزوده شده است. در این کیف پول‌ها می‌توان صرفاً با لمس دو دستگاه پرداخت (نظیر تلفن‌های هوشمند) تراکنش انجام داد. همچنین در یک محیط آفلاین با استفاده از فناوری ان‌اف‌سی (NFC) می‌توان این فرآیند را به سرانجام رساند.

در همین حال، به نظر می‌رسد چنگدو (Chengdu) دیگر شهر چین نیز در حال انجام طرح‌های آزمایشی گسترده‌تری در خصوص کیف پول‌های یوان دیجیتال است.

به عنوان مثال بانک صنعتی و بازرگانی چین (ICBC) که یکی از چهار بانک تجاری بزرگ و دولتی این کشور به‌حساب می‌آید در حال تبلیغ ویژگی «کیف پول آزمایشی داخلی» در اپلیکیشن موبایلی خود است. این ویژگی در دسترس کاربران عمومی در شهر چنگدو قرار گرفته است.

با این حال طبق اظهارات یک نماینده خدمات مشتریان این بانک، در این مرحله صرفاً کاربران خاصی می‌توانند کیف پول یوان دیجیتال را فعال کنند./دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک
دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا