برداشت بیش از ۳۸۷ میلیون تومان از حساب یک نفر

جانشین فرمانده انتظامی کردستان از کشف ۳ میلیاردو ۸۷۰ میلیون کلاهبرداری اینترنتی در شهرستان سقز خبر داد.

                                                   برداشت بیش از ۳۸۷ میلیون تومان از حساب یک نفر                                       به گزارش «نبض‌بانک»؛ سرهنگ رسول برزوئی، در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان سقز و ارائه شکوائیه مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ ۳ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال از طریق اینترنت بانک و دسترسی به حساب بانکی اش، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا با رصد اطلاعاتی و فنی در فضای مجازی، موفق به شناسایی ۲ نفر از عاملان برداشت غیرمجاز در یکی از استان‌های کشور شده و پرونده جهت ادامه روند دادرسی به صورت نیابتی به دادسرا مربوطه ارسال شد.

سرهنگ برزوئی با بیان اینکه در این رابطه ۲ متهم دستگیر و مبلغ برداشت غیرمجاز به مالباخته بازگردانده شد. تصریح کرد: متهمان از طریق اینترنت بانک و دسترسی به اطلاعات کارت بانکی مالباخته، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب وی کرده بودند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان در پایان به شهروندان توصیه کرد؛ مطالعه قوانین و مقررات کسب و کار‌های اینترنتی، آگاهی از هویت فروشندگان، اطمینان از قانونی بودن معاملات و اطمینان از معتبر بودن سایت‌های اینترنتی از جمله مواردی است که در فضای مجازی باعث پیشگیری از برخی مشکلات و جرائم می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا