در جلسه فعالان ماینینگ با دولت مطرح شد: تعرفه برق استخراج اصلاح شود

در جلسه فعالان ماینینگ با دولت مطرح شد: تعرفه برق استخراج اصلاح شود
سعید شیرکوند، معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور، پس از جلسه‌ای که با حضور جمعی از مسئولان دولت و فعالان حوزه ارزهای دیجتال در کشور برگزار شد، طی نامه‌ای از مسئولین مربوطه خواست تا نسبت به اصلاح تعرفه‌های انرژی برای استخراج ارزهای دیجیتال اقدام کنند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛

به گزارش ارزدیجیتال، در این نامه ضمن بیان چالش‌هایی در ارتباط با نرخ اندک بازگشت سرمایه و به‌صرفه نبودن پرداخت هزینه برق از جانب ماینرها، آمده است که وزارت نیرو با همکاری نظام صنفی رایانه‌ای کشور، جدولی جهت تأمین برق صنعت استخراج ارزهای دیجیتال به همراه قیمت‌های پیشنهادی تدوین کند.

در بخش دیگری از این نامه پیشنهاد شده است که به‌منظور اقتصادی‌شدن این صنعت، واحدهای استخراج یا همان فارم‌های استخراج، به‌صورت واحدهایی بزرگ فعالیت کنند.

در جمع‌بندی این نامه می‌خوانیم:

وزارت نفت (شرکت ملی گاز)، با همکاری نظام صنفی رایانه‌ای، قیمت پیشنهادی جهت تحویل گاز به نیروگاه‌های کوچک را با هدف حمایت از این صنعت و همچنین تأمین برق در ساعات پیک را به این معاونت ارائه نماید. در این خصوص اختصاص گاز از محل اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت در نظر گرفته شود.

نکته جالب توجه در این نامه، اشاره به ارزش‌افزوده ایجاد‌شده در این صنعت و تأمین بخشی از نیاز ارزی کشور توسط آن است. در ادامه تصاویر این را نامه مشاهده می‌کنید:

در جلسه فعالان ماینینگ با دولت مطرح شد: تعرفه برق استخراج اصلاح شود
در جلسه فعالان ماینینگ با دولت مطرح شد: تعرفه برق استخراج اصلاح شود

عباس آشتیانی، از فعالان مطرح بلاک چین در ایران، در این باره به ارزدیجیتال گفت:

به درخواست کمیسیون بلاک چین و رمزارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای جهش در تولید ارزهای دیجیتال در کشور، جلسه‌ای در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد. در این جلسه تنی چند از مسئولین اجرایی کشور در دولت و همچنین نمایندگان وزارت نیرو حضور داشتند.

او افزود:

در جلسه مطرح شد که بخش بزرگی از فعالیت ماینینگ در کشور همچنان به‌صورت زیرزمینی انجام می‌شود و از طرح‌های وزارت نیرو استقبالی نشده است.

آشتیانی درباره دلیل این موضوع گفت:

دلیل آن متغیر بودن نرخ برق است. هر عددی را که ما بخواهیم در نظر بگیریم، تعرفه ۹۶۵ تومانی، نصف آن یا دو برابر آن، در طول سال نمی‌توان به آن استناد کرد، چون در مصوبه ماینینگ نوشته شده است تعرفه برق باید میانگین صادراتی باشد و بالا و پایین شدن نرخ ارز مدام در آن تأثیر می‌گذارد.

این کارشناس در ادامه گفت:

موضوع دیگری که مطرح شد بالا بودن تعرفه برق است. همچنین امکان بهره‌برداری از منابع گاز کشور برای تولید ارزهای دیجیتال هم در این جلسه مطرح شد.

او افزود:

مقرر شد با همکاری وزارت نیرو، وزارت نفت و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای جدول تعرفه‌ها – هم برای برق و هم برای گاز – بر اساس زمان و مکان تهیه و حداکثر تا ۱۵ آذر به معاونت هماهنگی‌های ویژه ریاست‌جمهوری ارائه شود

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک
دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا