دو روی سکه ورود بانک‌ها به بورس

دو روی سکه ورود بانک‌ها به بورس
مهرزاد منتظری، کارشناس بازار سرمایه، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بورس جزو عملیات بانکداری محسوب نمی شود، تصریح کرد: با این وجود در مقطع کنونی این تصمیم می تواند مفید باشد.

مهرزاد منتظری در گفت‌وگو با پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، درباره لغو ممنوعیت ورود بانک‌ها به بورس، با بیان اینکه از دید صنعت بانکداری ورود به بورس جزو عملیات بانکداری محسوب نمی شود، تصریح کرد: در دنیا معمولاً بانک‌ های سرمایه گذاری  کار سرمایه‌ گذاری را انجام میدهند، نه بانک‌ هایی که کار آنها اخذ سپرده از مردم و اعطای تسهیلات به افراد و شرکت ها است و از این جنبه می‌توان گفت این تصمیم سازمان بورس خلاف عملیات بانکداری است.

وی با بیان اینکه دولت در تلاش است هیجان را از بازار سرمایه دور و حامیانی برای این بازار پیدا کند، گفت: در مقطع کنونی این تصمیم می تواند مفید باشد، اما اینکه بانک‌ها تا چه حد وارد بازار می‌ شوند و سهم می خرند قابل پیش بینی نیست. اما در مواردی همین خبر‌های حمایتی باعث می شود بازار خودش را جمع می کند و نیازی به خرید سرمایه‌ زیاد از طریق بانک‌ها  و سایر روش های حمایتی نخواهد بود.

این کارشناس با بیان اینکه به نظر می رسد این روش در شرایط فعلی مناسب باشد، گفت: فردای انتشار این خبر هم بازار بهبود پیدا کرد که نشان دهنده تاثیر آن بر بازار است.

پیش از این قاسم صادقی، کارشناس دیگر بازار سرمایه درباره لغو ممنوعیت ورود بانک‌ها به بورس گفته بود که با برداشته شدن این ممنوعیت قاعدتاً خیلی از بانک ها شروع می‌کنند در کف های حمایتی در سهم‌ هایی که قیمت‌ آنها جذاب شده و به نظر میرسد ارزش دارند خرید میکنند که باعث افزایش تقاضا میشود، اما نکته ای که باید در نظر گرفته شود این است که خیلی از بانک ها به صورت بلندمدت خرید می کنند اما برخی از آنها مقداری شیطنت دارند. بانک حجم زیادی پول دارد اما این حجم زیاد پول نباید از سهم ها نوسان بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا