ارز دیجیتال فیس‌بوک احتمالا تا دو ماه دیگر عرضه خواهد شد

طبق گزارش‌ها، انجمن لیبرا قصد دارد ماه ژانویه ۲۰۲۱ (دی)، اولین ارز دیجیتال باثبات خود را عرضه کند. اگر این اخبار تأیید شود، تا دو ماه آینده باید منتظر ارز دیجیتال فیس‌بوک باشیم.

به گزارش «The Block» و به نقل از فایننشال تایمز (Financial Times)،‌ بر اساس اظهارات یکی از سه نفرِ نزدیک به پروژه لیبرا، اولین استیبل کوین لیبرا با پشتوانه دلار آمریکا عرضه می‌شود. استیبل کوین‌های دیگر لیبرا یا با پشتوانه تک‌ارزی یا با پشتوانه چند ارزی عرضه خواهند شد.

تاریخ دقیق عرضه استیبل کوین لیبرا زمانی مشخص می‌شود که این شرکت موفق به اخذ مجوزهای ارائه خدمات خود از نهاد نظارت بر بازارهای مالی سوئیس (FINMA) شود. به‌گفته سه نفری که پیش‌تر به آنها اشاره کردیم، نزدیک‌ترین تاریخ برای کسب این مجوز ژانویه خواهد بود. انجمن لیبرا آوریل (فروردین) امسال نسبت به اخذ این مجوز اقدام کرده بود.

نووی (Novi)، یکی از شرکت‌های تابعه فیس‌بوک که پیش‌تر با نام کالیبرا (Calibra) شناخته می‌شد هم در حال آماده‌سازی برای عرضه کیف پول استیبل کوین فیس‌بوک است. یکی از سه نفر نزدیک به فیس‌بوک در توصیف وضعیت این کیف پول گفت:

از نقطه‌نظر یک محصول، نووی آماده است.

او در ادامه اعلام کرد که کیف پول نووی به‌صورت جهانی و سراسری عرضه نخواهد شد. طبق گزارش فایننشال تایمز، نووی ابتدا در مناطقی نظیر آمریکا و برخی از کشورهای آمریکای لاتین کار خود را در حوزه حواله‌های برون‌مرزی آغاز می‌کند. این در حالی است که برای فعالیت در آمریکا، این کیف پول باید مجوز ۵۰ ایالت را به دست بیاورد. گفته می‌شود که ۱۰ ایالت هنوز مجوزهای فعالیت این کیف پول را صادر نکرده‌اند. بیت لایسنس (BitLicense) در نیویورک یکی از همین مجوزهای صادر نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا