اصلاح ۳,۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین؛ منتظر چه چیزی باشیم؟

قیمت بیت کوین، پس از رسیدن به محدوده ۱۹,۵۰۰ دلار، با اصلاح بسیار سریع و شدیدی روبه‌رو شد. طی روزهای گذشته قیمت این ارز دیجیتال با سقوطی ۳,۰۰۰ دلاری، تا ۱۶,۲۰۰ دلار هم کاهش یافته بود اما حالا هر واحد بیت کوین در محدوده ۱۷,۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

به گزارش نیوزبی‌تی‌سی، این اصلاح قیمت معامله‌گرها را نگران کرده است؛ فقط چند روز پیش، بسیاری، با اشاره به ترکیبی از عوامل تکنیکال و فاندامنتال، انتظار داشتند بیت کوین رکورد تاریخی جدیدی ثبت کند.

با این حال و برخلاف باور عمومی، این جهش قیمت درواقع الگویی صعودی شکل داده است. بیت کوین با حمایت بسیار مهمی تماس داشت و سپس از آن بازگشت؛ همین مسئله اتفاقی مثبت تلقی می‌شود.

بیت کوین با وجود افت اخیر، کندلی صعودی شکل داده است و اصلاح سریع و ناگهانی ۳,۰۰۰ دلاری قیمت این ارز دیجیتال، از سطح تکنیکال بسیار مهمی (۱۶,۲۰۰ دلار) بازگشت داشته است.

پس از افت قیمت، معامله‌گری به نام الخاندرو (Alejandro) با حساب کاربری «Pastore1314» در توییتر، نمودار زیر را به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد کندل هفتگی بیت کوین از سطح بسیار مهمی بازگشت داشته است. همان طور که این نمودار نشان می‌دهد، اهمیت این سطح، به جهش صعودی قیمت در اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد. این نمودار نشان می‌دهد که بیت کوین پس از اصلاح ۴۰ درصدی خود در سال ۲۰۱۸، در یک جهش گربه مُرده (Dead Cat Bounce)، تا ۱۶,۲۰۰ دلار رشد کرد. جهش گربه مُرده به رشد کوتاه‌مدت قیمت پس از سقوطی شدید گفته می‌شود که البته، دوامی ندارد و در مسیر روند نزولی اتفاق می‌افتد.

این که روند قیمت بیت کوین بتواند چنین حمایتی را در نمودار هفتگی پیدا کند، می‌تواند بیانگر ادامه روند صعودی برترین ارز دیجیتال باشد. برای تأیید این سطح حمایت تکنیکال، بیت کوین باید طی چند روز آینده بالاتر از ۱۶,۲۰۰ دلار معامله شود.

اصلاح ۳,۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین؛ منتظر چه چیزی باشیم؟
نمودار قیمت بیت کوین طی چند روز گذشته در توییت تحلیلی الخاندرو

با این حال، ممکن است بیت کوین باز هم دچار افت شود.

کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant)، در اظهارنظر اخیر خود عنوان کرد که نهنگ‌ها بیش از حد معمول بیت کوین وارد صرافی‌ها کرده‌اند. او توضیح داد:

نهنگ‌ها در حال واریز بیت کوین به صرافی‌ها هستند. در کوتاه‌مدت، انتظار دارم شاهد افت قیمت باشیم. میانگین جریان ورودی به صرافی‌ها، طی ۲۴ ساعت یا همان هر ۱۴۴ بلاک، به ۲ بیت کوین رسیده است. به نظرم، در منطقه حساس و خطرناکی هستیم. هنگامی‌که فعالیت نهنگ‌ها در صرافی‌ها زیاد می‌شود، قیمت ممکن است در لبه‌های کانال نوسان کند یا با سقوط همراه شود.

با احتمال ادامه فروش از سوی سرمایه‌گذارها، ممکن است شاهد افزایش فشار فروش باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا