بنیانگذار هواوی: سیاستمداران آمریکایی قصد دارند هواوی را بکشند!

رن ژنگفی، بنیانگذار هواوی روز پنجشنبه بیانیه‌ای خطاب به کارکنان آنر منتشر کرد. او گفت که برخی از سیاستمداران آمریکایی قصد کشتن هواوی را دارند. او آنر را تشویق کرد تا پس از جدا شدن از هواوی به رقیبی برای این شرکت تبدیل شود.

خداحافظی بنیانگذار هواوی با برند آنر

روز گذشته آقای Ren Zhengfei جهت خداحافظی با کارکنان آنر بیانیه‌ای منتشر کرد. طبق گفته رویترز او در رابطه با جدا شدن برند زیرمجموعه آنر از کمپانی هواوی سخن گفت و افزایش تحریم‌های آمریکا علیه هواوی را دلیل فروش آنر دانست. نظرات او دقیقاً مطلبق به بیانیه اخیر هواوی است که در آن گفته شده این شرکت تحت فشار شدید دولت ایالات متحده قرار دارد.

بیشتر بخوانید: هواوی فروش برند آنر را به صورت رسمی تأیید کرد

ژنگفی در صحبت‌های خود گفت:

“موج تحریم‌های شدید آمریکا یکی پس از دیگر به سمت هواوی آمد تا ما سرانجام درک کنیم، برخی از سیاستمداران آمریکایی قصد ندارند ما را اصلاح کنند، می‌خواهند ما را بکشند.”

او گفت در حالیکه هواوی با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند، نمی‌خواهد که معیشت میلیون‌ها کارمند آنر را به خطر بیندازد. او افزود: بدلیل اینکه ما در حال زجر کشیدن هستیم، نمی‌توانیم افراد بی‌گناه را قربانی کنیم.

رویترز در گزارش خود اعلام کرده است که رقیبان هواوی با در نظر گرفتن کم شدن سهم این شرکت در بازار، در فکر بالا بردن سهم خود در این صنعت هستند. طبق گزارش یک شرکت تحقیقاتی در بازار، انتظار می‎رود که سهم جهانی فروش گوشی‌های هوشمند هواوی در 2021 تا 4 درصد کاهش پیدا کند. انتظار می‌رود که برندهایی مانند شیائومی و اوپو این سهم را از آن خود کنند. البته حالا آنر نیز شانس آن را دارد که با کاهش بیشتر سهم هواوی، جایگاه خود را دربازار جهانی ارتقا دهد.

آینده روشن در انتظار هواوی؟

او در سخنان خود آنر را تشویق کرد تا پس از جدایی از هواوی به رقیبی برای این شرکت تبدیل شود. حالا که دولت ایالات متحده در حال تغییر است، انتظار می‌رود که آینده گوشی‌های هوشمند هواوی نیز به تعادل باز گردد. دولت ترامپ در برابر این شرکت سخت‌گیری‌های زیادی اعمال کرد و آنها را تهدیدی برای امنیت ملی دانست. ممکن است با روی کار آمدن بایدن اندکی از فشار این تحریم‌ها کاسته است. با این حال، در وضعیت فعلی دشوار است که بخواهیم کشف کنیم در ذهن سیاستمداران چه می‌گذرد.

پیش‌بینی شما چیست؟ آیا با تغییر دولت در ایالات متحده وضعیت برای هواوی رو به روشنی خواهد بود، یا محدودیت‌هی اعمال شده در زمان دولت ترامپ همچنان ادامه پیدا خواهد کرد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا