آغاز میزبانی هتل ها از بیماران کرونایی/ استقبال هتلداران از طرح «شهید قاسم سلیمانی»

رئیس جامعه هتلداران کشور با اشاره به اینکه میزبانی هتل ها از بیماران کرونایی از این هفته آغاز می شود، گفت: در این طرح صد درصد هتل مورد استفاده قرار می گیرد و بسته به نیاز وزارت بهداشت ممکن است که هتل آپارتمان ها هم مورد استفاده قرار بگیرند.

آغاز میزبانی هتل ها از بیماران کرونایی/ استقبال هتلداران از طرح «شهید قاسم سلیمانی»

 

به گزارش «نبض‌بانک»؛ ؛ چندی پیش بود که علی‌اصغر مونسان وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از درخواست وزیر بهداشت در خصوص اجاره هتل‌های درجه یک، دو، سه و اماکن اقامتی در استان‌ها به‌عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی و استقرار کادر پزشکی خبر داد.

درخواستی که در راستای آن دانشگاه‌های علوم پزشکی هر شهر برای انعقاد قرارداد با هتل‌هایی که اعلام آمادگی می کنند، اقدام کنند تا این اماکن برای کادر درمان، افراد سالمند، افراد دارای بیماری خاص و زمینه‌ای و یا بیمارانی که تست کرونای آنها مثبت شده و نیاز به قرنطینه دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

این در حالی است که پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور و مسئول امور پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا در طرح شهید قاسم سلیمانی، یکی از علت های افزایش بیماران مبتلا به کرونا را نبود توان رعایت قرنطینه در بین خانواده ها عنوان کرده و معتقد است که قرنطینه افراد در محیط هایی مانند هتل، علاوه بر اینکه باعث حفظ کرامت هموطنان می شود، می تواند به افرادی که دارای توان مالی مناسب نیستند و نمی توانند قرنطینه را رعایت کنند هم کمک کند.

جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران کشور در گفت و گو با خبرنگار فارس درباره آخرین جزئیات اجرای این طرح اظهار داشت: طی جلسات مشترک جامعه هتلداران با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و آقای کولیوند به عنوان نماینده وزارت بهداشت مقرر شد تا فعلاً در هریک از استان های کشور یک هتل به مدت 3 ماه به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی فعال شود.

وی افزود: هتل های زیادی برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کرده اند که با توجه استاندارهای لازم و شرایط اعلامی از سوی وزارت بهداشت از بین آنها یک هتل را در هر استان انتخاب می کنیم.

رئیس جامعه هتلداران کشور ادامه داد: تمامی هزینه ها را وزارت بهداشت بر عهده دارد و طرف قرارداد ما دانشگاه علوم پزشکی هر استان است.

حمزه زاده با اشاره به اینکه میزبانی هتل ها از بیماران کرونایی از این هفته آغاز می شود، گفت: در این طرح صد درصد هتل مورد استفاده قرار می گیرد و بسته به نیاز وزارت بهداشت ممکن است که هتل آپارتمان ها هم مورد استفاده قرار بگیرند، پس از سه ماه در صورتی که طرح تمدید شود هتل های داوطلب به لیست نقاهتگاه های مورد نظر برای بیماران کرونایی اضافه خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا