نگاهی به وضعیت بازارهای کشور امروز ۸ آذر ۹۹

بازارهای کشور امروز با وجود اتفاقاتی که در روز گذشته رخ داد و یکی از دانشمندان هسته ای کشور به شهادت رسید، با آرامشی نسبی به کار خود ادامه دادند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛ شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۲۳ هزار و ۵۴۸ واحدی معادل ۱.۷ درصد به عدد یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۹۷ واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با ۶۳۹۸ واحد افزایش معادل ۱.۶۹ درصد به ۴۰۱ هزار و ۵۲۹ واحد رسید.

بازار بورس امروز در حالی این رشد را به ثبت رساند که در ابتدای معاملات با توجه به اتفاقاتی که در روز گذشته در کشور رخ داد، فشار عرضه بالا بود اما در ادامه حمایت های مطلوبی از سوی خریداران از بازار صورت گرفت.

همین مساله موجب شد که شاخص بورس از مقاومت تقریبا قدرتمندی که در هفته پیش با آن دست و پنجه نرم می کرد عبور کند.

در نتیجه می توان دریافت که بازار روز به روز به روند صعودی خود امیدوار تر می شود و این مساله میل خریداران را برای تقاضا بیشتر می کند.

در نتیجه می توان انتظار داشت که وضعیت صعودی بازار، اگرچه با وقفه های مختلف اما ادامه دار باشد.

در بازار ارز هم در صرافی ملی امروز شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم اما از بازار آزاد نرخ های ضد و نقیضی به گوش می رسید.

قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی ملی امروز با ۵۰ تومان کاهش به ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسید

قیمت خرید این ارز نیز با ۵۰ تومان افت به ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

قیمت یورو نیز به همین مقدار کاهش یافت و نرخ فروش یورو با ۵۰ تومان افت به ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید

نرخ خرید این ارز نیز ۵۰ تومان کاهش یافت و به ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

کاهش نرخ ارز در بازار کشور همچنان با تکیه بر رفع انتظارات تورمی ادامه دارد و امروز در بازار متشکل ارزی شاهد آن بودیم که نرخ فروش عمده دلار به ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

این افت قیمت در بازار متشکل ارزی بدون شک عرضه را در بازار نیز افزایش می دهد و همین موضوع قیمت ارز را در صرافی ملی و سایر صرافی ها کاهش داده است.

یکی از مهم ترین دلایل این مساله، افزایش تزریق ارز توسط بانک مرکزی به بازار متشکل است تا تقاضای بانک ها را تامین کند.

از این رو در بازار آزاد نیز، گزارشات میدانی سکه نیوز نشان می دهد که نرخ دلار تا ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان نیز کاهش یافت و این در حالی است که برخی از منابع نرخ ارز را ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام می کردند.

در خصوص سکه نیز با وجود این که نرخ های بازار آزاد برای سکه امامی تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز کاهش یافته بود، کانون صرافان قیمت ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را نشان می داد.

این در حالی است که نرخ سکه در روزهای گذشته روندی کاهشی را داشته است و در روز پنجشنبه در محدوده ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی قرار داشت.

سکه بهار آزادی طرح جدید نیز در معاملات امروز به قیمت ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید که نسبت به پنجشنبه کاهشی ۵۰ هزار تومانی را نشان می دهد

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در معاملات امروز به یک میلیون و ۴۰ هزار تومان رسید و حدود ۵ هزار تومان کاهش یافت. این در حالی است که طلا در بازارهای جهانی در معاملات امروز با کاهشی جدی همراه و وارد کانال هزار و ۷۰۰ دلاری شد.

منبع: سکه نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا