تسریع مطالعه در زمینه یورو دیجیتال

وزیر دارایی آلمان خواستار شد: مطالعات در زمینه یورو دیجیتال تسریع شود

وزیر دارایی آلمان خواهان تسریع تحقیقات و مطالعات در زمینه یورو دیجیتال توسط اتحادیه اروپا شد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛  به نقل از رویترز، اولاف شولز، وزیر دارایی آلمان خواستار تصمیم گیری هرچه سریعتر بانک مرکزی اروپا (ECB) در مورد پتانسیل و قدرت بالقوه یورو دیجیتال شد و از اتحادیه اروپا خواست نقشه های پیشنهادی خود را برای یورو دیجیتال ارائه دهند.

وزیر دارایی آلمان، منتقد مطرح ارز دیجیتال، گفته است که خواهان آن است که بانک مرکزی اروپا تحقیقات در مورد پتانسیل و قدرت بالقوه یورو دیجیتال را تسریع ببخشند.

وی با وجود این که به یکی از مخالفان ارزهای دیجیتال شناخته شده است برای جلوگیری از گسترش ارزهای مجازی خصوصی اتحادیه اروپا را تشویق به توسعه ارزهای دیجیتال کرده است.

گفتنی است در چند سال اخیر استارتاپ های مرتبط با ارز دیجیتال با سرعت چشمگیری در سراسر جهان ظهور پیدا کردند و به طبع آن نیاز به فضای اداری جهت ساماندهی به آن نیز وجود دارد.

وزیر دارایی آلمان در حالی که در جریان یک کنفرانس آنلاین در مورد آینده پرداخت ها سخن می گفت، اظهار داشت که بیشتر کسب و کارها و مصرف کنندگان شروع به مطالبه ارزهای دیجیتال کرده اند.

وی افزود: در بحث یورو دیجیتال، فکر می کنم باید خیلی سخت کار کنیم. چیزی نیست که در رابطه با آن تعلل داشته باشیم. ما باید قادر به تصمیم گیری باشیم که اکنون چه کاری باید با یورو دیجیتال انجام دهیم.

پیش تر، فرانسوا ویلروی دو گالهاو، رئیس بانک مرکزی فرانسه گفته بود که اهمیت یورو دیجیتال به گونه ای است که اتحادیه اروپا نمی تواند در رقابت با CDBC از آن عقب بماند.

این در حالی است که اتحادیه اروپا هنوز در مرحله تحقیقاتی یورو دیجیتال قرار دارد.

شایان ذکر است وزیر دارایی آلمان احتمالا یکی از سرشناس ترین سران مالی مخالف ارز دیجیتال در اروپا است. شولز در دفعات متعددی هشدارهایی در مورد خطرات ارزهای دیجیتال خصوصی مانند لیبرا (ارز دیجیتال فیس بوک) ابراز داشته است.

در اوایل سال جاری نیز ینس ویدمن رئیس دویچه بوندس بانک از تصمیم گیرندگان و سران اروپایی خواست مانع آن شوند که لیبرا در منطقه جایگاه محکمی برای خود به دست آورد.

شولز یورو دیجیتال را به عنوان یک اقدام متقابل عملی علیه پروژه هایی مانند لیبرا پیشنهاد داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا