روبل دیجیتال به جای بانک !

روبل دیجیتال، جای بانک‌های روسیه را می‌گیرد؟

بانک مرکزی روسیه به نگرانی های بانک های تجاری در مورد روبل دیجیتال و این موضوع که آنها از امکان خدمات دهی روبل دیجیتال به جای پول نقد در جابه‌جایی های آنلاین و آفلاین و امکان گرفتن جایشان نگرانند، می پردازد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛  بانک مرکزی روسیه در ۲۶ نوامبر با بانک های بزرگ تجاری نشستی برگزار کرد تا بازخوردهایی در خصوص چشم انداز معرفی روبل دیجیتال را به دست آورد.

بانک های مرکزی در بسیاری از کشورها در حال حاضر در حال آزمایش کردن ارزهای دیجیتال هستند، کشورهایی از جمله ژاپن، کانادا، روسیه، و ایالات متحده آمریکا.

بانک مرکزی روسیه در ۲۶ نوامبر با بانک های بزرگ تجاری نشستی برگزار کرد تا بازخوردهایی در خصوص چشم انداز معرفی روبل دیجیتال را به دست آورد. نایب رئیس اول این بانک اولگا اسکوروبوگاتووا با نمایندگانی از اسبربانک، وی سی بی، گازپروم بانک، بانک اعتباری مسکو (MCB)، بانک، بانک استاندارد روسیه، در این نشست حضور داشتند.

گفته می شود که بانک ها نگران مشکلات پیش روی با ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه هستند. بنابرگفته یکی از بانکدارهای حاضر در جلسه، این پروژه فاقد ایده روشنی در خصوص موسسات اعتباری است. بانکداران دیگر ادعا کردند که انتظار «جزییات بیشتر» از سوی بانک مرکزی روسیه در پاسخ به این سوال دارند که آیا ارز دیجیتال به عنوان جایگزین پول نقد کاغذی یا سیستم پرداخت الکترونیکی فعلی عمل خواهد کرد یا نه.

بر اساس این گزارش بیشتر بانک های تجاری این ایده را که روبل دیجیتال سومین فرم ارز داخلی شود را جدی نمیگرند.

بر اساس گزارش های محلی، الکساندر ساموخوف، رئیس هیئت مدیره بانک استاندارد روسیه، گفت که آنها از مدلی حمایت خواهند کرد که در آن مولفه‌ خدمات قابل پیاده سازی در بانک ها باشد چرا که آن ها که زیرساخت های کافی برای حفظ آن دارند.

وی افزود: در مدلی که تنظیم کننده کنترل کامل حساب های روبل دیجیتال را در دست داشته باشد، هیچ جایی برای بانک ها باقی نمی ماند و حتی باعث خواهد شد که این رمزارز کنترل بانک ها را در دست بگیرد.

پیشتر بانک مرکزی روسیه پیشنهاد کرده بود که روبل دیجیتال باید قابلیت های ارز نقدی و غیر نقدی را با هم ترکیب کند. به این صورت که باید این امکان فراهم شود تا پرداخت آنلاین و خرید های آفلاین هر دو به صورت از راه دور انجام شود.

حال گفته می شود قرار است بانک‌ مرکزی روسیه در راستای رفع این معضل تصمیم گیری کند و به نظر می رسد که احتمال تغییر در برنامه روبل دیجیتال بسیار ناچیز است.

 

منبع: سکه نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا