استفاده از پلتفرم احراز هویت دیجیتال مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین برای مسافرتهای بین المللی

شرکت بزرگ فناوری چینی تنست (Tencent) با هم افزایی شرکت فناوری بلاک چین شرینگ (ShareRing)، در نظر دارد برای تسهیل مسافرت های بین المللی در طول دوره همه گیری جهانی ویروس کرونا، یک پلتفرم احراز هویت دیجیتال مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین طراحی و راه اندازی کند.

به گزارش منابع خبری چین، شرکت شرینگ با تلفیق فناوری دفتر کل توزیع شده خود با فناوری ذخیره ابری شرکت تنسنت، یک پلتفرم مدیریت احراز هویت دیجیتال مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین ایجاد خواهد کرد. این پلتفرم ضمن تسریع فرایندهای احراز هویت طی مسافرت های بین المللی، از انتقال ویروس کرونا نیز جلوگیری می کند.

اپلیکیشن احراز هویت یکپارچه شرکت تنسنت از فناوری تشخیص چهره برای تایید هویت مسافران استفاده می کند. این اپلیکیشن در حال حاضر برای رزرو پرواز، روزرو هتل، اجاره ماشین و دیگر خدمات اجرایی مورد استفاده قرار می گیرد

اپلیکیشن احراز هویت یکپارچه شرکت تنسنت از فناوری تشخیص چهره برای تایید هویت مسافران استفاده می کند.

در بیانیه مشترک شرکت تنسنت و شرینگ عنوان شده هدف از این همکاری کمک به کشورهای آسیای جنوب شرقی برای بازگشایی مرزهای خود به روی گردشگران است. به دلیل همه گیری جهانی ویروس کرونا صنعت گردشگری در سرتاسر جهان به شدت آسیب دیده است.

طبق آمارهای رسمی شرکت های هواپیمایی، در سال جاری ترافیک خطوط هوایی ۶۰ الی ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است. همین موضوع باعث شده است صنعت گردشگری نیز وارد یک دوره رکود طولانی مدت شود.

تکنولوژی بلاک چین از طریق ایجاد یک بستر غیر متمرکز ذخیره داده، از اطلاعات محرمانه مسافران محافظت می کند

تکنولوژی بلاک چین از طریق ایجاد یک بستر غیر متمرکز ذخیره داده، از اطلاعات محرمانه مسافران محافظت می کند

به گزارش منابع خبری، پلتفرم احراز هویت شرکت تنسنت با استقبال آژانس های دولتی کشورهای جنوب شرق آسیا مواجه شده است. تکنولوژی بلاک چین از طریق ایجاد یک بستر غیر متمرکز ذخیره داده، از اطلاعات محرمانه مسافران محافظت می کند. تکنولوژی دفتر کل توزیع شده نیز با تقویت سطوح امنیتی احراز هویت مسافران، از ایجاد شکاف های امنیتی در خطوط هوایی جلوگیری می کند.

منبع: کوین تلگراف.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا