به‌دام انداختن کلاهبردار اینترنتی ۴۰۰ میلیاردی

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبردار اینترنتی ۴۰۰ میلیارد ریالی در فضای مجازی خبر داد و گفت: مراقب افراد شیاد و کلاهبرداران حرفه‌ای در فضای مجازی باشید.

                                                   از به‌دام انداختن کلاهبردار اینترنتی ۴۰۰ میلیاردی

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس مازندران، سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از کاربران فضای مجازی به پلیس فتا و مراجع قضائی مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط افرادی در کانال‌ها و صفحات مجازی، موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه موفق شدند، این افراد را که تشکیل باندی ۶ نفره اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب کاربران کرده بودند، شناسایی کنند.

میرزایی خاطر نشان کرد: متهمان ضمن اخلال در نظام اقتصادی و پولشویی با مهندسی اجتماعی و فریب کاربران فضای مجازی به بهانه تاسیس شرکت تجاری با اجاره و خرید کارت بانکی مشتریان، اقدام به برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی آنان می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران اظهار کرد: با هماهنگی قضایی متهمان که ساکن شهرستان‌های “چالوس، قائم شهر، بابل، ساری و نور” در عملیاتی غافلگیرانه توسط ماموران دستگیر شدند.

این مسؤول با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از کشف ۳۲۰ عدد کارت عابر بانک متعلق به مال‌باختگان خبر داد و گفت: میزان کلاهبرداری این افراد بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: مراقب افراد شیاد و کلاهبرداران حرفه‌ای در فضای مجازی باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس در میان بگذارید.

*دستگیری عامل انتشار محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی

در ادامه سرهنگ محمد زمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری یکی از عاملان انتشار مطالب غیراخلاقی در فضای مجازی خبر داد و گفت: در پی انتشار مطالب و محتوا‌های غیراخلاقی در یکی از صفحات فضای مجازی، موضوع در دستور کار پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات اطلاعاتی و مندسی فنی متهم را شناسایی و دستگیر کردند، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

شالیکار در پایان گفت: فضای مجازی در کنار برخورداری از مزایای فراوان، منشا تهدید‌های جدی به حساب می‌آید که لازم است شهروندان در این زمینه مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا