رشد چشمگیر فروش آثار هنری رمزنگاری شده با توسعه توکن های غیر قابل تعویض (NFT

به گزارش «نبض‌بانک»؛ برآوردهای آماری نشان می دهد که بازار فروش آثار هنری رمزنگاری شده در ماه های گذشته رشد چشمگیری داشته است. آثار هنری مشخصاً به واسط ارزش تبادلی توکن های غیر قابل تعویض (NFT) خرید و فروش می شوند.

توکن های غیر قابل تعویض نوعی دارایی دیجیتال هستند که منحصر بفرد بوده و در بستر شبکه غیر متمرکز بلاک چین ذخیره سازی می شود.

 

توکن های غیر قابل تعویض در حقیقت نماینده نمادین یک اثر منحصر بفرد هستند. بنابراین این نوع توکن ها واجد ارزش تبادلی هستند زیرا به یک امر حقیقی ارجاع داده می شوند.

در روز ۲۱ سپتامبر سال جاری اثر هنری مت کین به نام “مکان درست و زمان مناسب” به قیمت ۱۰۰ هزار دلار فروخته شد. تبادل این مبلغ در بازار آثار هنری رمزنگاری شده بار دیگر نشان داد که بازارهای هنری غیر متمرکز ظرفیت بسیار بالایی دارند.

اثر هنری تمثال ویتالیک بوترین، مدیر ارشد اجرایی و بنیانگذار اتریوم در حالی که شبیه دلقک های قرون وسطا لباس پوشیده به یک صندلی مخملی تکیه زده، به قیمت اسمی ۱۴۰ هزار دلار فروخته شد

اثر هنری تمثال ویتالیک بوترین، ، به قیمت اسمی 140 هزار دلار فروخته شد.

اخیراً یک اثر هنری رمزنگاری شده دیگر نیز به قیمت ۱۴۰ هزار دلار به فروش رفته است. در این اثر هنری ویتالیک بوترین، مدیر ارشد اجرایی و بنیانگذار اتریوم در حالی که شبیه دلقک های قرون وسطا لباس پوشیده به یک صندلی مخملی تکیه زده است. توکن غیر قابل تعویض این اثر هنری رمزنگاری شده به قیمت ۲۶۰ سکه اتریوم (معادل تقریبی ۱۴۰ هزار دلار) در بازار به فروش رفت.

شیوع کرونا در جهان باعث جذب مردم بسمت تبادلات با ارز دیجیتال شده است.

همه گیری جهانی ویروس کرونا باعث شده است بسیاری از مردم برای حفظ ارزش دارایی های خود به سمت بازارهای رمزارز و تبادل ارز دیجیتال جذب شوند. همین موضوع باعث شده است بازار خرید و فروش آثار هنری رمزنگاری شده نیز طی این مدت رشد چشمگیری داشته باشد.

آثار هنری رمزنگاری شده واجد ارزش تبادلی در بازار سرمایه هستند. این گونه آثار معمولاً توسط لایه های برنامه ریزی شده متنوعی پشتیبانی می شوند، بنابراین ارزش آنها نیز با تغییرات و نوسانات بازارهای رمزارز دستخوش تغییر می شود.

 

آثار هنری رمزنگاری شده واجد ارزش تبادلی در بازار سرمایه هستند.

منبع: کوین تلگراف.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا