در مورد پوری حسینی در نبض بانک بیشتر بخوانید

در مورد پوری حسینی در نبض بانک بیشتر بخوانید

به گزارش «نبض‌بانک»؛

کلیات


میرعلی اشرف عبدالله‌پوری حسینی متولد ۱۳۴۰ در تبریز، نماینده استان آذربایجان شرقی از حوزه انتخابیه  تبریز درمجلس شورای اسلامی در دوره‌های سوم و ششم و همچنین رئیس سازمان خصوصی‌سازی و معاون وزیر اقتصاد بود. پوری‌حسینی در ۴ مهر ۱۳۹۲ از سوی علی طیب‌نیا،  وزیر امور اقتصادی و دارایی، به جای محمدرحیم احمدوند رئیس سازمان خصوصی‌سازی و معاون وزیر اقتصاد شد.

نتیجه تصویری برای پوری حسینی + تابناک

 

سوابق پیشین


پوری حسینی پیش از این نیز ریاست این سازمان را بر عهده داشته‌است و اولین رئیس سازمان خصوصی‌سازی از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ بود که در خرداد ماه سال ۱۳۸۳ جایگزین احمد میرمطهری به عنوان رئیس سازمان خصوصی‌سازی شده بود.
وی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۲، رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در آذربایجان شرقی بود.

 

واگذاری‌ها در سازمان خصوصی‌سازی


میرعلی اشرف عبدالله‌پوری حسینی مدت‌ها است که در سیل انتقادات قرار گرفته‌است. وی که اولین رئیس سازمان خصوصی‌سازی در دهه ۸۰ نیز بوده، بعد از روی کار آمدن حسن روحانی در سال ۹۲، یکبار دیگر مسئولیت این سازمان را بر عهده گرفت. پوری‌حسینی، رئیس ستاد حسن روحانی در استان آذربایجان شرقی در سال ۹۲ بود. از زمان روی کار آمدن وی انتقادات فراوانی پیرامون واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی شکل گرفته‌است. واگذاری بنگاه‌هایی مانند آلومینیوم المهدی هرمزگان،  پالایشگاه کرمانشاه،  شرکت کشت و صنعت کارون خوزستان،  شرکت کشت و صنعت مغان،  کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در شوش،  مجتمع گوشت اردبیل و موارد دیگر از جمله اقدامات رئیس سازمان خصوصی‌سازی بوده که با حاشیه‌های بسیار زیادی همراه بوده‌است.

 

ممنوع الخروجی


خبر ممنوع الخروجی او در تاریخ ۳۰ دی ۹۷ در رسانه‌ها منتشر شد، احمد علیرضابیگی در این خصوص گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش از این با ارسال نامه‌هایی به دادستان کل کشور و دادستان تهران خواستار صدور حکم ممنوع الخروجی پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی شده بودند که بازپرس هم برای این پرونده حکم را صادر کرد.

 

بازداشت


در تاریخ ۲۳ مرداد ۹۸ سایت الف. خبر بازداشت پوری حسینی را منتشر کرد. گفته می شود وی با دستور مقامات قضائی و با اتهام خصوصی‌سازی‌های بدون ضابطه و افسارگسیخته و واگذاری‌های رانتی به افراد خاص بازداشت شد./دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک/

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک
دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا