شگرد جدید کلاهبرداران در خریدهای اینترنتی

رئیس پلیس فتا استان اردبیل با اشاره به کلاهبرداری به روش اخذ بیعانه در سایت‌های ثبت آگهی گفت: خریداران کالا و خدمات در اینگونه سایت‌ها تا قبل از دریافت کامل خدمات و کالای مورد نظر از پرداخت و انتقال هرگونه وجه خودداری کنند.

 

                                                   شگرد جدید کلاهبرداران در خریدهای اینترنتی                                        

به گزارش «نبض‌بانک»؛  به نقل از ‌ایلنا، سرهنگ علی قهرمان طالع، رئیس پلیس فتا استان اردبیل عنوان کرد: با افزایش شگرد کلاهبرداری به روش دریافت بیعانه در قبال فروش کالا یا ارائه خدمات از سوی شیادان سایبری، شاهد آن هستیم که این‌گونه مجرمان بعد از مطالبه و دریافت بیعانه، نه ‌تنها کالا یا خدماتی را به مشتری ارائه نمی‌دهند بلکه با از دسترس خارج کردن سیم‌کارت خود به‌ هیچ‌وجه پاسخگوی کاربران نیستند.

وی افزود: ترفند به کار بردن قیمت‌های پایین‌تر از روال بازار و هراس خریدار از به فروش رفتن کالای خاص و مورد نیاز خود باعث شده است تا مشتریان به‌ راحتی فریب‌ خورده و قبل از تحویل گرفتن کالا، نه‌ تنها بیعانه بلکه در برخی مواقع کل مبلغ را به‌حساب فروشنده واریز کنند که همین امر باعث می‌شود تا کاربران به ‌راحتی در دام مجرمان سایبری گرفتار شوند.

رئیس پلیس فتا اردبیل توصیه کرد: شهروندان باید واریز و انتقال هرگونه وجه به ‌حساب فروشنده کالا و یا ارائه‌ دهنده خدمات در سایت‌های واسط را تحریم کرده و این کار را بعد از دریافت کالا و خدمات و همچنین اطمینان از صحت و سلامت آن انجام دهند.

سرهنگ قهرمان طالع گفت: کاربران می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

منبع:ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا