چین 4 مقام آمریکایی را تحریم می‌کند

در پی تشدید تنش‌ها میان ایالات متحده و چین در خصوص موضوع هنگ کنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز از قصد این کشور برای تحریم‌ چهار مقام آمریکایی خبر داد.

چین 4 مقام آمریکایی را تحریم می‌کند

به گزارش «نبض‌بانک»؛

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی انتشار اخباری مبنی بر تصمیم آمریکا برای افزودن دو شرکت مهم چینی به لیست سیاه و تحریم‌های خود، «هوآ چونیینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) از قصد پکن برای تحریم چهار مقام آمریکایی در ارتباط با موضوع «هنگ کنگ» خبر داد.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» در این خصوص گزارش کرد، پیش از گزارش شده بود که ایالات متحده اخیراً تحریم‌هایی را علیه چهار مقام چینی در رابطه با قضیه هنگ کنگ تحمیل کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن محکوم کردن اقدامات ایالات متحده علیه پکن تصریح کرد: «اینگونه اقدامات ایالات متحده، مداخله آشکار در امور هنگ کنگ و چین و نقض قوانین بین‌المللی و هنجارهای بنیادین روابط بین‌المللی است و ما آن را محکوم می‌کنیم و با آن مخالفیم».

وی در ادامه در خصوص اقدام متقابل پکن گفت: «در واکنش به اقدامات اشتباه ایالات متحده، چین تصمیم دارد تحریم‌هایی را علیه چهار نفر وضع کند».

بنا بر گفته این دیپلمات چینی، چهار فرد مذکور که قرار است در لیست تحریم‌های ایالات متحده قرار گیرند، از ورود به چین، هنگ کنگ و ماکائو منع خواهند شد.

صبح امروز خبرگزاری رویترز گزارش کرد که، دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» قصد دارد شرکت «دریایی نفت ملی چین» و شرکت «بین‌المللی تولید نیمه‌رساناها» را به بهانه ارتباط با ارتش و نهادهای نظامی چین، به لیست سیاه خود اضافه کند.

وزارت خارجه چین نیز با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدامات، از آمریکا درخواست کرده بود که در مسیر همکاری دوجانبه واشنگتن و پکن سنگ‌اندازی نکند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا