بررسی قانون حمایت از رمز ارزها در کمیسیون اقتصادی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: گزارش نظارتی درباره وضعیت صنعت استخراج رمزارزها و مبادلات داخلی آن قرائت و طرح نمایندگان درباره قانون حمایت از رمزارزها مورد بحخث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش «نبض‌بانک»؛ مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست امروز (دوشنبه 10 آذر) این کمیسیون اظهار داشت: در ابتدای این جلسه گزارش نظارتی درباره وضعیت صنعت استخراج رمز ارزها و مبادلات داخلی آن قرائت و مورد بحث و بررسی نمایندگان قرار گرفت.

وی افزود: بعد از ارائه این گزارش، نمایندگان قانون حمایت از رمز ارزها و ساماندهی بازار معاملات داخلی را در چند ماده که در برگیرنده مبادلات، بانک مرکزی، استخراج آن، تعرفه‌ها و … است به مجلس پیشنهاد دادند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در بخش دیگری از این نشست، پیرو گزارش نظارتی کمیسیون اقتصادی درباره بازار بورس، اصلاح قانون بازار سرمایه، موادی از این طرح مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهاد کارگروه برای اصلاح قانون اوراق بهادار ارائه و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها نظرات خود را مطرح کردند.

طغیانی گفت: ارتقای شفافیت در بازار، عملکرد صندوق تثبیت، ارتقای سازمان بورس و اوراق بهادار، عملکرد شورای عالی بورس و گزارش‌دهی آن، ارتقای نظارت بر ارکان سرمایه، کنترل بازارگردانی‌ توسط حقوقی‌ها، افزایش پاسخگویی سازمان بورس، تنظیم فعالیت فعالان مجازی در حوزه سرمایه، آموزش سواد مالی و افزایش آگاهی مردم نسبت به بازار سرمایه و تعیین تکالیفی برای سازمان های مربوطه مانند صدا و سیما از اهم مواد مندرج در اصلاح قانون بازار سرمایه است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تصریح کرد: متاسفانه برخی فعالان حوزه مجازی در حوزه بازار سرمایه موجب اخلال در بازار می‌شوند که به موجب قانون، امکان برخورد با آنها وجود دارد.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا