بورس امروز ۱۰ آذر ۹۹،رشد ۳۸ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش «نبض‌بانک»؛

بازار بورس در ادامه روند صعودی خود توانست امروز نیز رشدی قابل توجه را به ثبت برساند و با افزایش ۳۸ هزار واحدی همراه شد.

به گزارش سکه نیوز، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۳۸ هزار و ۶۵۷ واحد همراه شد و به عدد یک میلیون و ۴۶۵ هزار و ۹۳۵ واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۶۹۴۲ واحد به رقم ۴۱۷ هزار و ۷۸۸ واحدی رسید.

طی معاملات امروز، معامله گران در بورس تهران بیش از ۱۵.۳ میلیارد سهام به ارزش ۱۸ هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، شستا، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، گل گهر، چادر ملو و سرمایه گذاری غدیر به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

نمادهای پرتراکنش امروز در بورس تهران شامل شستا، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، دارویی برکت و سرمایه‌گذاری سیمان تأمین، بودند.

شاخص کل یز در پایان معاملات امروز ۴۲۵ واحد رشد کرد و به عدد ۱۸ هزار و ۲۶۱ واحد رسید.

نمادهای پتروشیمی مارون، بیمه پاسارگاد، صبا تأمین، بانک دی، ذوب‌آهن، پتروشیمی تندگویان و صنعتی مینو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای برق و انرژی پیوندگستر پارس، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، توزیع غذای دنا آفرین، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، پتروشیمی ارومیه، توسعه مسیر برق گیلان و لاستیک یزد بودند.

بازار بورس امروز نیز در پی حمایت هایی که از این بازار در روزهای اخیر صورت گرفته بود، با رشدی مطلوب همراه شد.

همچنین خبر تزریق هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق حمایت از بازار نیز بر روند بازار تاثیری مثبت داشت.

در نتیجه در معاملات امروز شاهد آن بودیم که گذر اولیه از سطح مقاومتی ۱.۴۵ میلیونی شاخص کل به خوبی انجام شد و با وجود نگرانی هایی که معامله گران نسبت به ادامه روند بازار دارند، شاخص همچنان به حرکت صعودی خود ادامه می دهد.

رشد 38 هزار واحدی شاخص کل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا