۵ اپلیکیشن معروف پرداخت ایرانی را بشناسید

در این مقاله ۵ اپلیکیشن پرداخت همراه کارت، آپ، تاپ، ۷۸۰، ایوا را معرفی می‌کنیم.

با رشد تکنولوژی و خدمات الکترونیکی بانکداری شکل تازه‌ای به خود گرفته و مسیری متفاوت از روش سنتی خود در پیش گرفته‌اند. اوایل کارت‌های بانکی و عابر بانک‌ها و در حال حاضر اپلیکیشن‌های پرداختی. هر کاربری با نصب این اپلیکشن‌ها روی گوشی موبایل خود می‌تواند برخی از عملیات بانکی مانند دریافت تراکنش‌ها، خدمات انتقال وجه، اعلام موجودی، پرداخت قبض‌ها، پرداخت خلافی خودرو … را انجام دهد و دیگر نیازی به مراجعه به بانک‌ها یا عابربانک‌ها ندارند. در ادامه ۵ اپلیکیشن پر طرفدار پرداخت را به شما معرفی می‌کنیم. با نبض فناوری همراه باشید.

 

آپ

اپلیکشن آپ یکی از اولین نرم‌افزارهای پرداخت به شمار می‌آید که از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را شروع کرده‌ است. در ابتدای شروع کارش، کاربران با زدن کد دستوری  می‌توانستند از خدمات آن استفاده کنند. اما بعدها این شرکت اپلیکیشنی طراحی کرد که امکاناتی از قبیل انتقال وجه از طریق کارت به کارت، خرید شارژ، خرید بسته‌های اینترنتی (بسته‌های اینترنت همراه اول، ایرانسل، رایتل و اپراتورهای اینترنت خانگی)، پرداخت قبض (پرداخت قبض تلفن همراه، پرداخت قبض برق، آب، گاز) و سایر قبض‌های خدماتی (جریمه خودرو، شهرداری و …) و نیکوکاری با استفاده از این اپلیکیشن انجام می‌شود. کارت به کارت از مبدا ۳۳ بانک و موسسه مالی در این شرکت امکان‌پذیر است. به تازگی خدماتی چون مشاروه آنلاین، خرید بلیت قطار، کیف پول اسنپ، ثبت اسناد و مدارک، خدمات بیمه و قوه قضایه هم ارائه می‌دهد. از معایب آن می‌شود به وارد کردن اطلاعات کارت‌های مبدا، کند بودن سرعت اپلیکیشن اشاره کرد.

همراه کارت

در سال ۱۳۹۳، شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و بانک آینده اپلیکیشن همراه کارت را راه‌اندزای کرده‌اند. در این اپلیکیشن شما قادر به استفاده از امکاناتی چون خرید شارژ انواع سیم‌کارت‌های اعتباری (شارژ رایتل، همراه اول، ایرانسل و شاتل موبایل) و همچنین خرید بسته اینترنت (بسته‌های اینترنت همراه اول، ایرانسل و …)، دریافت موجودی حساب، استعلام و پرداخت قبض موبایل و سایر قبوض خدماتی (مثلا پرداخت قبض برق، قبض گاز، قبض آب و …)، گزارش اعتبار بانکی، نیکوکاری و همچنین استعلام و پرداخت خلافی خودرو با استفاده از این اپلیکیشن مقدور است. یکی از نکات جالب این اپلیکیشن وارد کردن اطلاعات کارت مبدا در همراه کارت از طریق اسکن کارت بانکی با دوربین موبایل و بدون نیاز به ورودی دستی اطلاعات است. همچنین پس از هر تراکنشی شما می‌توانید رسید تراکنش به صورت تصویری، نوشتاری دریافت کنید و حتی این رسیدها قابل چاپ هم هستند. در این اپلیکیشن یک کیف پول هم وجود دارد که می‌توانید با شارژ کردن کار خود را آسان‌تر کنید. اما این نرم‌افزار معایبی هم دارد، برای مثال برای استفاده از خدمات دریافت پول، باید فرد مقابل هم همراه کارت داشته باشد و بدون ثبت‌کردن کارت بانکی انجام تراکنش امکان پذیر نیست. همچنین امکان دریافت کد شارژ ایرانسل و همراه اول وجود ندارد.

هفت‌هشتاد

نرم‌افزار هفت‌هشتاد در شرکت تهران اینترنت متولد شده است، این شرکت از سال ۱۳۷۸ و با فروش کارت‌های اینترنتی برای دیال آپ فعالیت خود راشروع کرد. بعدها با وارد حوزه‌های فروش شارژ موبایل، اینترنت، کارت‌های تلفن بین‌ المللی شد. قبل از ارائه اپلیکیشن هفت‌هشتاد، این شرکت خدمات خود را با کد و به شماره ۷۸۰ ارائه می‌داد و در حال حاضر با راه‌اندازی اپلیکیشن خدمات دیگری مانند پرداخت قبض آنلاین و فروش انواع شارژ و همچنین بسته‌های اینترنتی برای اپراتورهای تلفن همراه اول، مهمترین خدمات این اپلیکیشن است.  دانلود اپلیکیشن هفت هشتاد برای IOS و اندورید امکان پذیر است.

ایوا

این نرم‌افزار در سال ۱۳۹۵، توسط شرکت پرداخت الکترونیک سداد رونمایی شد. این اپلیکیشن به صورت مستقیم به درگاه سداد متصل است. در این برنامه هم مشابه ادیگر اپلیکیشن‌های پرداخت می‌توان فعالیت‌های مربوط به کارت به کارت، خرید شارژ و بسته اینترنت، پرداخت قبض را انجام داد. فعالیت‌های دیگری مانند پرداخت جرائم رانندگی، پرداخت عوارض خروج از کشور در این برنامه امکان‌پذیر است. به تازگی گزینه فروش سهام عدالت هم به این برنامه اضافه شده است. از معیاب ایوا هم می‌توان به محدود بودن بخش بیمه به بیمه نامه شخص ثالث و مسافرتی و فراهم نبودن امکان انتخاب شناسه دلخواه اشاره کرد.

تاپ

یکی دیگر از برنامه‌های پرداخت می‌شود به نرم‌افزار تاپ اشاره کرد که متعلق به شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ) و وابسته به بانک پارسیان است. این برنامه به ۲۷ بانک و موسسه مالی متصل است و خدماتی چون پرداخت قبض موبایل و سایر قبوض خدماتی (از جمله جریمه راهنمایی و رانندگی)، شارژ سیم‌کارت تلفن همراه، شارژ بسته‌های اینترنتی، خدمات بیمه، خرید بلیط اتوبوس و نیکوکاری ارائه می‌دهد . رابط کاربری این برنامه شباهت زیادی به ویندوز ۸ مایکروسافت دارد. از معایب این نرم‌افزار می‌توان به عدم وجود توضیحات و آموزش های کافی برای کار با برنامه اشاره کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا