«عابر»، پروژه ارز دیجیتال مشترک عربستان و امارات

به گزارش «نبض‌بانک»؛

بانک های مرکزی عربستان سعودی و امارات متحده عربی بر سر یک ارز دیجیتال (CBDC) به نام «عابر» به توافق رسیدند؛ چرا که اعتقاد دارند این تکنولوژی باعث بهبود معاملات برون مرزی می‌شود و در امور دیجیتال نیاز حریم خصوصی مالی را بر آورده خواهد کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، این دو بانک مرکزی در یک بررسی کلی ۹۳ صفحه ای از پروژه «Aber یا عابر» آموخته های خود را درباره‌ی فرآیند یک ساله آزماش کارایی اینکه آیا ارز دیجیتال مشترک بین ملت ها کاربردی است یا نه مورد بررسی قرار دادند.

آنها دریافتند که یک سیستم پرداخت غیرمتمرکز مزایای قابل توجهی نسبت به سیستم های پرداخت متمرکز برای توافق های بانکی تجاری داخلی و برون مرزی دارد.

گزارش ها حاکی از این است که: نام آبر به این دلیل انتخاب شده است که همانطور که در زبان عربی، به معنی «عبور از مرزها» است، می‌تواند به ماهیت فرامرزی این پروژه نیز اشاره کند کمااینکه آنها امیدوارند که این پروژه از نظر استفاده از تکتولوژی نیز مرزها را درنوردد.

این پروژه در سال ۲۰۱۹ به عنوان بخشی از استراتژی «Azzam» که توافقی بین عربستان و امارات متحده عربی برای گسترش همکاری های دوجانبه اعلام شده بود، است.

در حالی که بانک های مرکزی می گویند تحقیقات بیشتری نیاز است، رهبر پروژه Aber معتقد است که این پروژه به بدنه دانش در فناوری های CBDC و DLT کمک خواهد کرد. به ویژه، این گزارش در آزمایش پیشین CBDC در کانادا، ژاپن و سنگاپور، که در این کشور ها به جای CBDC دوگانه معمولا محدود به یک ارز بوده، موفق به توسعه آن شده است.

علاوه بر بانک های مرکزی عربستان و امارات، شش بانک تجاری محلی با این بانک ها با تبادل مالی از طریق پول واقعی خود و ذخایر ارز دیجیتال همکاری داشته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا