دولت کره جنوبی قوانین مرتبط با مالیات بر عایدی سرمایه رمزارزها را تا ۳ ماه به تعویق می اندازد

پیرو اعلام وصول درخواست های مکرر صرافی های رمزارز در کره جنوبی، در نشست اخیر مجلس نمایندگان این کشور مصوب شد قوانین اجرایی مرتبط با مالیات بر عایدی سرمایه رمزارزها تا مدت ۳ ماه به تعویق بیفتد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛

اشخاص حقیقی و حقوقی موظف هستند تا سقف ۲۰ درصد از سقف عایدی سرمایه خود از محل معاملات رمزارز را از طریق کاربرگ های اظهارنامه مالیاتی به دولت واگذار کنند.

مطابق با قانون مصوب دولت کره جنوبی و دستگاه قضایی این کشور، تمامی دستگاه های اجرایی فعال در حیطه معاملات رمزارز و همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی موظف هستند تا سقف ۲۰ درصد از سقف عایدی سرمایه خود را از طریق کاربرگ های اظهارنامه مالیاتی به دولت واگذار کنند. بنا به گزارش رسمی سایت خبری کره جنوبی، این قانون که بنا بود در ماه اکتبر ۲۰۲۱ به اجرا گذاشته شود، تا ژانویه سال ۲۰۲۲ به حالت تعلیق درآمده است.

تعویق قوانین مالیاتی در کره جنوبی به این دلیل اتخاذ شده تا صرافی های رمزارز برای نهادینه سازی تغییرات و ملزومات سازمان مالیاتی این کشور، فرصت کافی داشته باشند.

قوانین مرتبط با مالیات بر عایدی سرمایه رمزارزها در ماه جولای به تصویب هیئت دولت کره جنوبی رسید. مطابق با این قانون تمامی اشخاص و شهروندانی که درآمد حاصل از معاملات رمزارز آنها در طی یک سال مالی بیش از ۲.۵ میلیون وون (۲۲۶۰ دلار) باشد، موظف هستند ۲۰ درصد از درآمد خود را ذیل عنوان مالیات بر عایدی سرمایه به دولت واگذار کنند.

خبر تصویب قانون مالیاتی دولت کره جنوبی باعث اعتراض بسیاری از شرکت های رمزارز و نهاد مرکزی بلاک چین این کشور شد. به گفته نهاد مرکزی بلاک چین کره جنوبی، فرصت ارائه شده به شرکت های فناوری و صرافی های رمزارز برای اجرای قوانین مالیاتی جدید بسیار کوتاه است. صرافی های رمزارز کره جنوبی ابتدا درخواست داده بودند اجرای قوانین به اول ژانویه سال ۲۰۲۳ موکول شود که با این درخواست موافقت نشد. دولت کره جنوبی پیش از این اعلام کرده بود دارایی های دیجیتال نوعی ارز رایج و واجد ارزش تبادلی محسوب می شوند.

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک
دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک

منبع: کوین تلگراف.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا