نژادپرستی در «کوین بیس» گریبان گیر این شرکت شد

سال ۲۰۲۰ برای شرکت تبادل ارز دیجیتال «کوین بیس» به سالی سخت تبدیل شده است؛ چرا که این کمپانی و موضع غیرسیاسی موسس آن، راه را برای طرح اتهاماتی همچون نژادپرستی باز گذاشته است.

به گزارش سکه نیوز، شرکت «کوین بیس» به تازگی سوژه یک گزارش از نیویورک تایمز بوده است که بر طبق آن، در این کمپانی موارد متعددی از خروج نیرو های سیاه پوست و درصد پایین استخدام سیاهپوست ها اشاره شده است.

شرکت «کوین بیس» ضمن رد این اتهامات اعلام کرده است که با استخدام مشاور، کارگروهی برای تحقیقات درون سازمانی درباره اتهاماتی که از جانب کارمندان فعلی و پیشین خود به آنها زده شده ، ترتیب داده است. این در حالی است که مشاهدات قادر به تایید این ادعا ها نبوده اند.

اگرچه سوابق استخدامی این کمپانی نشانگر آن است که کارمندان سیاهپوست ۳ درصد نیروی کار شرکت را تشکیل می‌دهند، اما این آمار حدود یک دوم تا یک سوم میانگین آمار استخدام سایر گروه های صنعتی است و گسترش کمپانی «کوین بیس» در سال های گذشته نیز تاثیری بر افزایش این آمار نداشته است.

در این گزارش اشاره شده است که دیگر شرکت های فناوری مانند اسکوئر، PayPal و توییتر سهم کارمندان سیاه پوست در آمار استخدام خود را افزایش داده اند.

در این گزارش حتی تعدادی از گفته ها و ادعا های کارمندان این شرکت آورده شده است. یک کارمند سیاه پوست در این شرکت بیان می کند که مدیرش در مقابل دیگر کارمندان بر اساس کلیشه های نژادپرستانه درباره رنگین پوستان، او را متهم به فروش مواد مخدر و حمل اسلحه کرده است.

کارمند دیگری اشاره کرد که یک همکار در یک جلسه استخدام آشکارا کارمندان سیاه پوست را دارای توانایی کمتری دانسته است. در حالی که یکی دیگر از کارکنان بیان داشت: مدیران این شرکت با نگاه تحقیر آمیز با او و سایر سیاه پوستان صحبت می‌کنند و شرکت فردی سفید پوست با سوابق کمتر را ارتقا داده است.

این اتفاقات منجر به موج خروج کارمندان از این شرکت شد.

خانم باتلر که در آوریل ۲۰۱۹ استعفا داد، می گوید: «بیشتر مردم رنگین پوست که در شرکت های فناوری کار می کنند در جریان مشکلات متنوعی که برایشان وجود دارد، هستند. اما من هیچوقت چیزی مثل «کوین بیس» را تجربه نکرده بودم.

گزارش نیویورک تایمز ادامه می دهد که کارمندان سیاه پوست این شرکت از تصمیمات سران این کمپانی که به این موضوع رسیدگی نکردند، بسیار متضرر شده اند.

همه چیز از ماه سپتامبر شروع شد؛ همه این مسائل از یک متن در وبلاگ این شرکت شروع شد که در آن مدیر عامل شرکت اظهار داشت که شرکت «کوین بیس» از یک هدف متمرکز سرچشمه گرفته و این حواشی تلاش برای پرت شدن حواس از آن هدف است. این گفتگو برای کسانی که در این شرکت بودند خوشایند نبود.

گزارش نیویورک تایمز یک خط از این متن را در وبلاگ این شرکت برجسته می کند؛ «وقتی مسائلی با ماموریت اصلی ما بی ارتباط است، با آن درگیر نمی شویم.» بر اساس این گزارش این جمله از مدیر عامل باعث خشم کارمندان شد.

اما نکته جالب توجه این است که این مساله ای در یک شرکت فناوری محور به سادگی می تواند آنها را با افت ارزش رو به رو کند؛ چرا که این مساله می تواند به شدت روی کسانی که با این شرکت ها کار می کنند، تاثیر بگذارد. از این رو شرکت ها باید به صورت جدی به چنین موضوعاتی دقت کنند تا با رفتار صحیح با نیروی انسانی جایگاه خود را روز به روز بهبود بخشند.

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک
دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا