مقاومت بانکی‌ها در برابر فشار عرضه در بورس

نزدیک شدن به شاخص یک میلیون 480 هزار واحدی و امکان استراحت شاخص در این محدوده سبب افزایش عرضه در اکثر نمادهای بورسی و فرابورسی شد، اما در این میان بانکی‌ها با وجود حجم زیاد معاملات همچنان تن به استراحت نداده و سبز ماندند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛

 امروز از دقایق نخست جلسه معاملاتی صبح امروز بورس افزایش عرضه در نمادهای بزرگ و شاخص ساز مشهود بود، به طوری که مچینگ آغازین با درج رکوردی منفی همراه شد.اما در ادامه شاخص پس از کامبک از یک میلیون 457 هزار واحد توانست به محدوده مثبت وارد شده و تا پایان وقت معاملات رشد بیش از 7 هزار واحدی را نیز به ثبت برساند.بر این اساس نماگر کل بورس با رشد اندک 0.53 درصدی توانست در ارتفاع یک میلیون 473 هزار و 701 واحد قرار بگیرد.شاخص فرابورس(آیفکس) نیز امروز موفق به ثبت رشد 107 واحدی و قرارگیری این نماگر در ارتفاع 18 هزار و 369 واحد شد.

تحولات روز سهام گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری

امروز از نخستین دقایق نمادهای این گروه برای بازگشت به مدار مثبت تلاش کردند، این تلاش برای نمادهای شاخص ساز این گروه یعنی سه نماد وبصادر،وبملت و وتجارت چندان موثر نبود.چرا که در ادامه کار هر سه این نمادها به دلیل فشار عرضه با قرار گرفتن در محدوده منفی کار خود را ادامه دادند. نماد بانک تجارت این روزها یکی از پرتراکنش ترین نمادهای بازار است، همچنین وبصادر یعنی نماد بانک صادرات نیز که به گفته مدیرعامل خود ارزشی در حدود 2 تا 3 دلار دارد با وجود افت سنگین در ریزش اخیر بازار همچنان با عملکردی ضعیف در تابلوی بورس همراه هست.

اما امروز سایر نمادهای گروه بانکی به نسبت سایر بازار با عملکردی رو به رشد و قابل قبول همراه بودند و توانستند با وجود عرضه های سنگین همچنان پرتقاضا ظاهر شده و معاملات خود را در محدوده مثبت و حتی با صف خرید در برخی نمادها به پایان ببرند.

امروز نیز همچون روزهای گذشته بیشترین حجم معاملات گروه بانکی متعلق به نماد بانک تجارت با بیش از یک هزار و 955 هزار میلیارد بود، پس از آن نمادهای بانک صادرات با حجمی بیش از 588 میلیون و نماد بانک اقتصاد نوین با حجم 370 میلیون سهم در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

بیشترین ارزش معاملات گروه بانکی نیز امروز متعلق به دو نماد بانک تجارت و بانک دی هر یک با بیش از 7 هزار و 500 هزار میلیارد ریال به ثبت رسید.

اخبار روز بانکی-بورسی

وملل به مجمع رفت: بر اساس اعلام مدير عمليات بازار فرابورس ايران نماد معاملاتي شرکت اعتباري ملل (وملل1) جهت برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده صاحبان سهام که در روز شنبه مورخ 15 آذرماه برگزار می شود در پايان معاملات امروز سه شنبه مورخ11 آذر متوقف شد.

ونوین عرضه اولیه در پیش دارد: علیرضا بلگوری، مدیرعامل بانک اقتصادنوین از عرضه اولیه سهام شرکت لیزینگ اقتصادنوین در آینده نزدیک خبر داد.

وپارس برای توضیح عرضه اوپال به کنفرانس رفته است: این نماد که امروز به دلیل مالکیت 100 درصدی شرکت معدنی اوپال به کنفرانس رفته در نامه شفاف سازی خود اعلام کرده است که عرضه اولیه شرکت اُپال کانی پارس ظرف یک ماه آتی محقق می شود.

پیش بینی سهام بانکی در بازار فردا

با وجود نزدیک شدن شاخص به مقاومت یک میلیون و 480 به نظر می رسد ورود پول و خریدهای پُررنگ حقوقی ها در این محدوده می تواند به ادامه روند مثبت خود با ضربی کمتر ادامه دهد و با حرکت محتاطانه در این محدوده برای گذر از این مقاومت انرژی خود را جمع کند.
اما در گروه بانکی پیش بینی دو دستگی وجود دارد؛ نخست سهام لیدر این گروه که لیدر کل بازار نیز هستند احتمالا در این محدوده ها قدری استراحت خواهند کرد. دوم سایر نمادهای این گروه که احتمالا دیگر چندان تن به اصلاح نخواهند داد و راه خود را از لیدرها جدا خواهند کرد و به مسیر رشد خود ادامه خواهند داد.

منبع: بانکداری الکترونیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا