نفوذ روز افزون بلاک چین به فرایند رای گیری

فن آوری بلاک چین در حال حاضر برای رای گیری از دارنده سهام استفاده می شود و شرکت های بزرگ ژاپنی به سمت استفاده از  بلاک چین برای رای گیری از سهامداران خود اقداماتی جدی انجام داده اند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛

به نقل از «لجر بینشز»، یکی از سه بیمه گر برتر در ژاپن به نام  «میجی یاسودا لایف» در حال بررسی استفاده از فناوری (DLT) برای جلسات سهامداران خود از ژوئیه ۲۰۲۱ است.

 

پس از همه گیری بیماری کویید-۱۹ هم دولت ژاپن و هم فدراسیون کسب و کار ژاپن (کیانند)، پیشنهاد استفاده از فناوری بلاک چین را داده اند

پس از همه گیری بیماری کویید-۱۹ هم دولت ژاپن و هم فدراسیون کسب و کار ژاپن (کیانند)، پیشنهاد استفاده از فناوری بلاک چین را داده اند تا سهامداران شرکت های مختلف بتوانند بدون حضور در جلسات شرکت ها رای بدهند.

 

سال گذشته «میجی یاسودا لایف» مجمعی را برگزار کرد که در آن اعضا ملزم به انتخاب و تعیین وکلایی از قبل شده بودند. اما همان طور که بعدها مشاهده شد، دلیل عدم استقبال از این رویکرد این بود که ممکن بود کسی می خواست پس از شنیدن سخنرانی ها و بحث ها در جلسه، رای خود را تغییر دهد. اما اگر رای گیری از قبل به صورت کاغذی ارائه شود، این امکان وجود نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، این شرکت بیمه عمر برای حل این مشکل از بلاک چین توسعه یافته توسط شرکت فناوری اطلاعات ژاپنی «آستریا» که یک نسخه سازمانی از بلاک چین اتریوم است، استفاده خواهد کرد و پس از حل مسائل حقوقی، سیستم بلاک چین برای رای گیری در مجمع عمومی در ژوئیه ۲۰۲۱ در نظر گرفته خواهد شد.

 

مجلس سنای ایالات متحده امریکا در یادداشتی اشاره کرده است که می تواند از فناوری DLT  برای رای گیری از راه دور توسط اعضای خود استفاده کند

در این میان پیش از این نیز گفته شده بود که مجلس سنای ایالات متحده امریکا در یادداشتی اشاره کرده است که می تواند از فناوری DLT برای رای گیری از راه دور توسط اعضای خود استفاده کند. به این ترتیب سنا قادر خواهد بود در زمان همه گیری بیماری کورونا به انجام وظایف خود بدون هیچ خللی ادامه دهد.

در ماه سپتامبر نیز، گزارش هایی منتشر شد که بیان می کرد روسیه در حال بررسی و برنامه ریزی برای استفاده از یک سیستم رای گیری الکترونیکی است.

 

بلاک چین به عنوان یک نیروی قوی برای تقویت فرایندهای رای گیری فعلی که آسیب پذیر است در سراسر جهان شناخته می‌شود

از این رو می‌توان دریافت که فناوری بلاک چین به زودی در بسیاری از رای گیری ها و همه پرسی ها نقشی جدی ایفا خواهد کرد.

بلاک چین در میان چندین استفاده دیگر که در سراسر صنایع متعدد از جمله امور مالی، بانکداری، مدیریت، املاک و مستغلات، دارد به عنوان یک نیروی قوی برای تقویت فرایندهای رای گیری فعلی که آسیب پذیر است در سراسر جهان شناخته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا