ارز 4200 تومانی از بودجه 1400 حذف شد

سخنگوی ستاد بودجه از حذف ارز 4200 تومانی از لایحه بودجه سال آینده خبر داد و گفت:‌ برای سال آینده فروش 2.3 میلیون بشکه نفت در روز پیش بینی شده است.

ارز 4200 تومانی از بودجه 1400 حذف شد

به گزارش «نبض‌بانک»؛

مژگان خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به محاسبات مربوط به فروش نفت در لایحه بودجه سال 1400 اظهار داشت: میزان فروش نفت در لایحه بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد بودجه ۱۴۰۰ سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: فروش این میزان نفت شامل صادرات و پیش فروش نفت می‌شود.

وی افزود: صادرات نفت با قیمت ۴۰ دلار در هر بشکه و ارز محاسباتی ۱۱,۵۰۰ تومان پیش بینی شده است و ارز ۴۲۰۰ تومانی دولتی از بودجه حذف شد.

به گزارش فارس، حسن روحانی امروز در جلسه هیات دولت گفته بود برای سال آینده 2.3 میلیون بشکه نفت در روز پیش بینی شده که شامل فروش داخلی و خارجی می‌شود.

قرار بود در سال جاری 10.5 میلیارد دلار ارز 4200 به کالاهای اساسی اختصاص یابد که تا انتهای آبان ماه بالغ بر 6.7 میلیارد دلار پرداخت شده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مهمترین اصل در ساختار بودجه 1400 که از نظر مردم محترم مغفول مانده است سیاست شکست خورده پیشین تک نرخی کردن ارز که بعد از مدت کوتاهی مجددا با عدم تامین ارز مورد نیاز صنعت و سفته بازی مورد حمایت بانک مرکزی در صرافیها و بازار غیر رسمی به کانال دو نرخی و چند نرخی در دولت آینده بازخواهد گشت
    نظر مجلس از این زاویه مهم است که پایه محاسبات و کف تعیین قیمت 3برابر افزایش پیدا میکند و قیمت بازار هم بالطبع 3برابر رشد خواهد داشت ,این معضل یعنی خدمات و کلیه قیمت گذاریهای بخش دولتی خصولتی و خصوصی با تورم 150٪ افزایش و با سقوط مجدد ارزش پول ملی ,ریال یک سوم برابری با ارزهای بین المللی را خواهد داشت و سیاست از پیش تعیین شده دولت در حذف 4صفر محقق شده و دولتی بدهکار و در بن بست تحویل خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا