فروش اموال مازاد دولت در لایحه بودجه نصف شد

طبق جزئیات لایحه بودجه سال 1400 فروش اموال مازاد منقول و غیرمنقول از 50 هزار میلیارد تومان سال جاری به 25 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

فروش اموال مازاد دولت در لایحه بودجه نصف شد

به گزارش «نبض‌بانک»؛

 از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای که شامل فروش نفت و گاز و فرآورده‌ها و ساختمان و سایر موارد می‌شود در لایحه بودجه سال آینده حدود ۱۹۹ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به رقم مشابه سال ۱۳۹۹ حدود ۳.۵ برابر شده است.

علاوه بر این مسئله نیز باید پیش فروش نفت که رقم ۷۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده را به این بخش افزود اما به لحاظ ساختار و استاندارد بودجه نویسی در بخش مالی بودجه قرار گرفته است. در حقیقت رقم اصلی فروش نفت در لایحه بودجه سال بعد ۲۷۰ هزار میلیارد تومان است.

طبق جزئیات لایحه بودجه سال 1400 فروش اموال مازاد منقول و غیرمنقول از 50 هزار میلیارد تومان سال جاری به 25 هزار میلیارد تومان کاهش یافت. عملکرد 7 ماهه بودجه نشان می‌دهد که تنها 448 میلیارد تومان از این محل حاصل شده است.

با توجه به ارقام منابع و مصارف دارایی های سرمایه ای، تراز این حساب از حدود ۱۹.۵ هزار میلیارد تومان سال ۱۳۹۹ به ۱۲۱.۲ هزار میلیارد تومان در سال آینده افزایش می یابد.

در طرف مصارف نیز اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای که همان طرح‌های عمرانی است، با ۱۸ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۹ معادل ۱۰۴۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است. بدین ترتیب سهم این اعتبارات به کل مصارف عمومی بودجه از ۱۵.۴ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۱۸.۲ درصد افزایش می یابد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا