نخست وزیر روسیه قوانین جدید حمایتی رمزارزها را به پارلمان ارائه داد

به گزارش «نبض‌بانک»؛

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه پیشنهاد داده رمزارزها تحت عنوان دارایی در ذیل قانون مالیات ملی این کشور به رسمیت شناخته شوند. آقای میشوستین حمایت خود را از توسعه بازار رمزارزها در روسیه اعلام کرده است.

آقای میشوستین اعتقاد دارد ایجاد چارچوب های قضایی و حقوقی در صنعت رمزارزها می تواند از حقوق و منافع شهروندان در محیط های تجاری محافظت کند.

ایجاد الزامات قانونی و تثبیت مرجعیت حقوق قضایی در صنعت رمزارزها از قانون شکنی و کلاهبرداری های سایبری نیز جلوگیری می کند. آقای میشوستین بر این باور است که قانون و مرکزیت دولت نه تنها به عنوان یک عامل بازدارنده شناخته نمی شود، بلکه مسیر را برای توسعه بازارهای نوظهور نیز هموارتر خواهد کرد.

نخست وزیر روسیه پیشنهاد داده رمزارزها به عنوان نمودی از یک دارایی واجد ارزش تبادلی، در ذیل قانون سازمان امور مالیاتی روسیه طبقه بندی شوند

ایجاد الزامات قانونی و تثبیت مرجعیت حقوق قضایی در صنعت رمزارزها از قانون شکنی و کلاهبرداری های سایبری جلوگیری می کند

نخست وزیر روسیه پیشنهاد داده رمزارزها به عنوان نمودی از یک دارایی واجد ارزش تبادلی، در ذیل قانون سازمان امور مالیاتی روسیه طبقه بندی شوند. آقای میشوستین دخالت مراجع دولتی در صنعت رمزارزها را خلاف عرف بازارهای آزاد تجاری نمی داند و بلعکس معتقد است اگر صنعت امور مالی غیر متمرکز توسط مراجع قضایی و مراکز حقوقی رصد و پشتیبانی شود، شهروندان می توانند با برخورداری از مصونیت قانونی، حق پیگیری قضایی را برای خود محفوظ داشته باشند. در صورتیکه اگر بازارهای رمزارز خود را به کلی از جریان متمرکز سرمایه جدا کنند، بسیاری از افرادی که در دام کلاهبرداری های رمزارز گرفتار می شوند، هیچ دستاویزی برای پیگرد قانونی و باز پس گیری مطالبات خود از کارتل های کلاهبرداری نخواهند داشت.

توسعه اقتصاد دیجیتال در اولویت کاری دولت روسیه قرار دارد

 

 

 

توسعه اقتصاد دیجیتال در اولویت کاری دولت روسیه قرار دارد

آقای میشوستین در ماه ژانویه ۲۰۲۰ و پس از اصلاح متن قانون اساسی، به عنوان نخست وزیر، جایگزین دیمیتری مدودف شد. او طی سخنرانی های خود عنوان کرده توسعه اقتصاد دیجیتال روسیه در اولویت کاری دولت او قرار دارد. با این اوصاف روند نهادینه سازی صنعت امور مالی غیر متمرکز در روسیه با ابهامات و مشکلات بسیاری روبروست.

طبق فرمان اجرایی دولت روسیه، از آغاز سال ۲۰۲۱، پرداخت های مالی رمزارز در این کشور ممنوع خواهد شد

طبق فرمان اجرایی دولت روسیه، از آغاز سال 2021، پرداخت های مالی رمزارز در این کشور ممنوع خواهد شد.

دولت روسیه همچنین برای اشخاصی که معاملات رمزارزها آنها سالانه بیش از ۶۰۰ هزار دلار باشد و گزارش منابع مالی خود را به دولت ارائه نکنند، مجازات حبس در نظر گرفته است.

نهادهای بزرگ مالی روسیه در حال حاضر با ایجاد پلتفرم های معاملات رمزارز و خدمات بلاک چین در خارج از خاک این کشور، در حال توسعه صنعت امور مالی غیر متمرکز در سطوح کلان بین المللی هستند. اخیراً شعبه گازپروم بانک روسیه در کشور سوئیس، پس از دریافت مجوزهای قانونی از مراجع دولتی این کشور، پلتفرم خود را در زمینه معاملات بیت کوین راه اندازی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا