کانادا در مسیر تسریع استفاده دولت از رمزارزها

به گزارش «نبض‌بانک»؛

معاون فناوری بانک مرکزی کانادا اخیرا گفته است که برنامه های این کشور برای استفاده از رمزارزها و یا ایجاد یک ارز دیجیتال دولتی تسریع خواهد شد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دکریپتو، همه گیری بیماری کوید-۱۹ ظاهرا بانک مرکزی کانادا را مجبور کرده است تا در جدول زمانبندی خود برای رفتن به سمت ارز دیجیتال تجدید نظر کند.

در ماه فوریه، تیموتی لین، معاون فرماندار بانک مرکزی کانادا، تاکید کرده بود که کانادا نیازی به ایجاد یک ارز دیجیتال دولتی ندارد، اما نیاز به انتخاب یکی از انواع موجود آن حس می شود و دولت باید به دنبال انتخاب و توسعه آن باشد.

در حال حاضر، لین اظهار داشته است که این نیاز ممکن است زودتر از انتظارات بانک افزایش یابد.

لین در یک کنفرانس فین تک در ماه فوریه گفت: ما نمی دانیم آینده چه چیزی ممکن است به ارمغان بیاورد و باید به جلو برویم و روی پتانسیل های CBDC (ارز دیجیتال بانک مرکزی) کار کنیم ومدیریت خود در این حوزه را افزایش دهیم، و اگر تصمیمی گرفته شد رفتن به سمت این حوزه در حداقل زمان ممکن باید باشد.

در آن کنفرانس، او بر دو سناریو تاکید کرد که به طور بالقوه می تواند دولت کانادا را وادار به اتخاذ تصمیماتی جهت استفاده از ظرفیت های CBDC کند. اول اینکه تمایل به استفاده از پول نقد واقعی در جامعه کانادا به تدریج رو به کاهش است و این موضوع باعث ایجاد نوع جدیدی از اختلافات و خلل اقتصادی شده، و دومی استفاده از رمزارزها (یا ارزهای دیجیتال کنترل شده توسط شرکت های خصوصی)، که بسیار محبوب شده اند باعث ایجاد نگرانی هایی در زمینه حریم خصوصی مالی، و تهدید ارز ملی کانادا شده است.

فدرال رزرو نیویورک از این موضع حمایت کرده است و بر این باور است که «CBDC» می تواند یک جایگزین خصوصی تر برای کنترل فن آوری های مرتبط با ارزهای دیجیتال باشد.

بر اساس این گزارش لین در مصاحبه ای جدید گفته است که اولین نیاز ها برای حرکت به این سمت زودتر از آنچه فکر می شد، خواهد بود.

او به یک مرکز نوآوری های بین المللی که یک اتاق فکر کانادایی است، گفت: در ماه فوریه دو سناریو را شناسایی کردیم که می خواهیم برای آن آماده باشیم. اما در نه ماه گذشته ما شاهد تحولاتی بوده ایم که به نظر می رسد با وجود آنها برآورده کردن نیاز به ارز دیجیتال باید هر چه سریع تر ممکن شود.

وی بیشتر بر روی اولین سناریو از دو سناریو موجود تمرکز کرده و گفته است که همه گیری بیماری کرونا باعث شده است که کانادایی ها تمایل کمتری به استفاده از پول نقد داشته باشند

لین با اشاره به اینکه مشخص نیست چه میزان از کاهش تمایل به استفاده از پول به دلیل شیوع کرونا بوده است و چه مقدار به دلیل حرکت به سوی یک شکل جدید اقتصادی، گفت: باید صبر کنیم تا بررسی ها مشخص شود، اما مساله روشن این است که هر چه سریع تر باید نیاز به ارزهای دیجیتال را برآورده کنیم.

برداشت ها از این نظرات به هیچ وجه قطعی نیست، اما صحبت های اخیر نشان می دهد که بانک ملی کانادا به دنبال اجرای طرح CBDC است.

بر این اساس می توان دریافت، کانادا که تا کنون علاقه چندانی به ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی نداشت، اکنون متوجه شده است که نیاز به این حوزه روز به روز بیش از پیش خودنمایی می کند و باید در راستای برطرف کردن این نیازها حرکت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا