آموزش همگانی رمز ارزها و بلاک چین در اوکراین

به گزارش «نبض‌بانک»؛

وزرات فناوری دیجیتال اوکراین در راستای ارتقای سطح دانش عمومی شهروندان این کشور درباره رمزارزها، تکنولوژی بلاک چین و فناوری دفتر کل توزیع شده، وبینارهای آموزشی برگزار خواهد کرد.

وبینارهای آموزشی در ۸ اپیزود ۶ الی ۱۲ دقیقه ای در اختیار شهروندان اوکراینی قرار می گیرد. در هر اپیزود متخصصان تلاش می کنند مفاهیم بنیادی فناوری بلاک چین و صنعت رمزارزها را به صورت ساده توضیح دهند

وبینارهای آموزشی در 8 اپیزود 6 الی 12 دقیقه ای در اختیار شهروندان اوکراینی قرار می گیرد.

ویدئوهای آموزشی وزارت فناوری دیجیتال اوکراین در شبکه یوتیوب در دسترس مخاطبان قرار دارد. در اولین اپیزود درباره رمزارزها به عنوان دفاتر معاملاتی غیر قابل ایستا (Unstoppable) و همگانی (Permissionless) توضیح داده شده است. در این اپیزود مفهوم “نظارت بر میزان توزیع پذیری” رمزارزها به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفته است. به گفته متخصصان رمزارز، بانک مرکزی اوکراین می تواند میزان توزیع پذیری ارز دیجیتال ملی این کشور را به دقت رصد کنند.

اصولاً رمزارزها می توانند میزان توزیع پذیری محدودی داشته باشند. به عنوان مثال سکه کونوس ایکس تنها در ۲۱ میلیون شماره قابلیت توزیع پذیری خواهد داشت

در وبینارهای آموزشی دیگر مفاهیم بنیادی نظیر غیر متمرکز بودن شبکه های بلاک چین و قراردادهای هوشمند مورد بررسی قرار گرفته است. اینکه چگونه می توان میان آزادی مدنی شهروندان و عدم تمرکز شبکه های بلاک چین سازش نسبی برقرار کرد از دیگر موضوع های جذاب وبینارهای آموزشی دولت اوکراین محسوب می شود.

اینکه چگونه می توان میان آزادی مدنی شهروندان و عدم تمرکز شبکه های بلاک چین سازش نسبی برقرار کرد از دیگر موضوع های جذاب وبینارهای آموزشی دولت اوکراین محسوب می شود.

در حال حاضر بسیاری از صرافی های متمرکز کاربران را ملزم می کنند حجم انبوهی از اطلاعات هویتی خود را در بستر شبکه بلاک چین بارگزای کنند. همین موضوع باعث شده است عدم مرکزیت و مرجعیت تکنولوژی بلاک چین با چالش های جدی روبرو شود.

شهروندان اوکراینی که در سلسله جلسات وبینارهای آموزشی شرکت کنند، مدرک ویژه ای را از طرف وزارت فناوری دیجیتال این کشور دریافت خواهند کرد. دولت اوکراین پیش از این با تصویب برخی قوانین قضایی در ارتباط با صنعت رمزارزها تلاش کرده است زمینه را برای توسعه نوآوری بلاک چین در سطح کشور فراهم کند.

منبع: کوین تلگراف.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا