اکثریت سرمایه گذاران هندی ورود به صنعت رمزارزها را کار دشواری تصور می کنند

علیرغم ارائه آزادی های مدنی دولت هند به شهروندان این کشور برای فعالیت در صنعت امور مالی غیر متمرکز، با این اوصاف نتایج یک نظرسنجی جامع نشان می دهد اکثریت سرمایه گذاران هندی ورود به صنعت رمزارزها را همچنان کار دشواری تصور می کنند.

دولت هند اوایل سال جاری طی ابلاغ فرمان اجرایی، ممنوعیت اعمال شده بر نهادهای رمزارز را لغو کرد. مطابق با نتایج نظرسنجی جامع صرافی کوین دکس هند، ۵۶ درصد کاربران هندی زیر ۴۰ سال کماکان دسترسی به دارایی های رمزارز و ورود به صنعت امور مالی غیر متمرکز را کار دشواری تصور می کنند. این عدد برای شهروندان هندی که سالانه معادل ۵۰۰ هزار روپیه (۶۷۰۰ دلار) درآمد دارند تا مرز ۶۰ درصد افزایش پیدا می کند.

مطابق نتایج این نظرسنجی، ۲۲ درصد کاربران ۴۰ سال به بالا، ۳۲ درصد کاربران بدون تحصیلات آکادمیک، و ۲۳ درصد سرمایه گذاران ملک و مستغلات در هند اعتقاد دارند قوانین مرتبط با صنعت امور مالی غیر متمرکز در این کشور از شفافیت کافی برخوردار نیستند

آموزش و دانش مرتبط با صنعت امور مالی غیر متمرکز، مهم ترین چالش در راستای نهادینه سازی صنعت رمزارزها محسوب می شود.

مطابق نتایج نظرسنجی، محصلان و دانش آموختگان هندی ۲۰ تا ۳۰ ساله اعتقاد دارند آموزش و دانش مرتبط با صنعت امور مالی غیر متمرکز، مهم ترین چالش در راستای نهادینه سازی صنعت رمزارزها محسوب می شود.

بیش از ۱۱۳۰۰ نفر از شهروندان هندی در این نظرسنجی شرکت کردند. طبق نتایج بدست آمده، ۴۰ درصد از شرکت کنندگان، در یکی از زمینه های فناوری اطلاعات، اقتصاد و یا تحصیلات تکمیلی، از پیشینه آکادمیک مناسبی برخوردار بودند. ۱۲ درصد از شرکت کنندگان که در نهادهای بانکی هند مشغول به کار بودند اعلام کردند دارایی رمزارز در اختیار دارند. ۲۲ درصد از شرکت کنندگان نیز عنوان کردند دارایی های دیجیتال و رمزارزها در آینده نزدیک جایگزین اسکناس های کاغذی شده و پیشرفت قابل توجهی در صنعت تجاری هند خواهند داشت.

نتایج بدست آمده نشان می دهد بیش از ۸۷ درصد از دارندگان رمزارز در هند، از حداقل تحصیلات عالی و دانشگاهی برخوردار هستند

نتایج بدست آمده نشان می دهد بیش از 87 درصد از دارندگان رمزارز در هند، از حداقل تحصیلات عالی و دانشگاهی برخوردار هستند

بیش از دو سوم شرکت کنندگان در طرح این نظرسنجی از حقوق ثابت برخوردار بوده و ۱۲ درصد نیز اعلام کردند به صورت آزاد در صنعت رمزارزها فعالیت می کنند. نتایج بدست آمده نشان می دهد بیش از ۸۷ درصد از دارندگان رمزارز در هند، از حداقل تحصیلات عالی و دانشگاهی برخوردار هستند.

در طرح این نظرسنجی، ۵ درصد از شرکت کنندگان بازنشسته، بیکار و فعالان بازار ملک و مستغلات اعتقاد داشتند رمزارزها فاقد هیچ گونه کارایی بوده و عنوان کردند به صنعت امور مالی غیر متمرکز اعتقادی ندارند. این عدد در میان محصلان و دانش آموختگان هندی کمتر از ۱ درصد برآورد شده است.

در ماه می سال جاری دادگاه عالی هند طی ابلاغ فرمان اجرایی، دستور بانک مرکزی این کشور مبنی بر ممنوعیت اعطای تسهیلات به نهادهای رمزارز را ملغی اعلام کرد

در ماه می سال جاری دادگاه عالی هند طی ابلاغ فرمان اجرایی، دستور بانک مرکزی این کشور مبنی بر ممنوعیت اعطای تسهیلات به نهادهای رمزارز را ملغی اعلام کرد. علیرغم اینکه بسیاری از نهادهای رمزارز و شرکت های فعال در زمینه صنعت امور مالی غیر متمرکز در هند از عدم رغبت بانک های این کشور برای همکاری و هم افزایی شکایت می کنند، با این اوصاف صنعت دارایی های دیجیتال در هند طی سالیان گذشته رشد چشمگیری داشته است./دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک/

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک
دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا