قیمت بیت کوین روزهای پرنوسانی را تجربه می‌کند

به گزارش «نبض‌بانک»؛

طی روزهای گذشته شاهد افزایش نوسانات قیمت بیت کوین بودیم. در این مدت، بیت کوین در محدوده ۱۸,۲۰۰ تا ۱۹,۵۰۰ دلار در نوسان بود.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین از دو روز پیش و پس از ثبت رکورد قیمتی تازه، وارد فاز تثبیت شده است.‌ دامنه نوسان بیت کوین از آن زمان تا به حال از ۱۸,۲۰۰ تا ۱۹,۵۰۰ دلار متغیر بوده است.

در تایم فریم ۱ و ۴ ساعته، الگویی شبیه به الگوی پرچم شکل گرفته است. با شکستن این الگو، احتمال دارد که قیمت تا ۱۹,۴۰۰ دلار صعود کند. در این ناحیه انتظار می‌رود که روند قیمت با مقاومت روبه‌رو شود.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

شکستن الگوی پرچم، بدان معناست که ۱۹,۰۰۰ دلار به یک حمایت قوی بدل شده است و اگر خریداران بازار بتوانند ۱۹,۴۰۰ و ۱۹,۵۰۰ را هم به یک ناحیه حمایتی تبدیل کنند،‌ هدف بعدی ثبت اوج تاریخی جدید خواهد بود.

به‌عقیده بسیاری از تحلیل‌گران بازار، فازهای تثبیت و کاهش قیمت به سطوح حمایتی پایین‌تر، برای تداوم روند صعودی و جهش‌های بیشتر ضروری است.

به‌علاوه، با فرض اینکه بیت کوین در یک بازار تماماً صعودی قرار داشته باشد، سرمایه‌گذاران اصلاح‌های قیمت را به‌عنوان فرصتی برای خرید در نظر می‌گیرند. با نگاهی به نمودار روزانه می‌توان دید که در هر کاهش قیمت قابل‌توجه، خریداران نسبت به خرید اقدام کرده‌اند و این مسئله را می‌توان نشانه‌ای از صعودی بودن بازار بیت کوین دانست.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

از سوی دیگر، الگوی اوج‌های روزانه پایین‌تر همچنان قابل‌مشاهده است و این در حالی است که اخیراً شاهد شکسته‌شدن حمایت ۱۹,۰۰۰ دلاری بودیم.

طبق شاخص VPVR، اگر بیت کوین نتواند ۱۹,۲۰۰ و ۱۹,۰۰۰ دلار را تثبیت کند، حمایت بعدی ۱۸,۶۵۰ دلار است. پس از این حمایت، نواحی ۱۷,۸۰۰ دلار قرار دارد. ناحیه ۱۷,۸۰۰ دلار، در محدوده میانگین متحرک ۲۰ روزه قرار دارد. میانگین متحرک ۲۰ روزه از روند صعودی فعلی که از ماه اکتبر (مرداد) آغاز شده است، به‌خوبی عمل کرده است. در آن زمان هر واحد بیت کوین در قیمت ۱۰۶۰۰ دلار معامله می‌شد.

مایکل ون دپوپ (Michael van de Poppe)، تحلیل‌گر بازار، در این باره گفت:

تحلیل در وضعیت فعلی بسیار سخت است، اما تایم فریم‌های بالاتر نشان می‌دهد که روند فعلی بیش از اندازه ادامه داشته است. اگر قیمت بیت کوین در نزدیکی ۱۹,۰۰۰ دلار بسته نشود، این احتمال را می‌دهم که روند تغییر کند.

ون دپوپ معتقد است که ناحیه ۱۹,۰۰۰ دلار در تایم فریم‌های هفتگی و روزانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به‌گفته وی، احتمال تغییر روند در کوتاه‌مدت (از صعودی به نزولی) وجود دارد.

اگر خرس‌های بازار، کنترل را به دست بگیرند، قیمت ممکن است تا ناحیه میانگین متحرک ۲۰ روزه و قیمت ۱۷,۸۰۰ دلار سقوط کند. از سوی دیگر، احتمال رسیدن به سطح اصلاحی فیبوناچی ۲۳.۶ درصدی و قیمت ۱۶,۱۰۰ دلار نیز ممکن است.

شاخص VPVR در تایم فریم روزانه نشان می‌دهد که میل به رسیدن قیمت به ۱۵,۷۰۰ دلار زیاد است، اما همان‌طور که اشاره کردیم، قیمت در محدوده میانگین متحرک ۲۰ روزه، حمایت خوبی از خود نشان داده است.

نقش معامله‌گران و سرمایه‌گذاران دانه‌درشت در بازار فعلی به‌خوبی قابل مشاهده است. به‌عقیده بسیاری، علاقه چنین معامله‌گرانی در خرید در کف قیمت، اجازه سقوط را نمی‌دهد./دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک/

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک
دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا