شکایت مصرف کنندگان اروپایی از عمر کوتاه باطری آیفون

به گزارش «نبض‌بانک»؛

گروههای حامی مصرف کننده در اتحادیه اروپا از شرکت آمریکایی اپل به دلیل ادعاهای گمراه کننده درباره عمر باطری مدلهای قدیمتر گوشی آیفون شکایت کرده و خواستار دریافت ۱۸۰ میلیون یورو (۲۱۷ میلیون دلار) خسارت شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آژانس یورو کانسیومرز در بیانیه ای اعلام کرد گروهی از پنج سازمان حمایت از مصرف کننده اروپایی در بلژیک و اسپانیا شکایتهای گروهی از اپل تنظیم کردند و قصد دارند در هفته های آتی در ایتالیا و پرتغال هم از این شرکت شکایت کنند. این شکایتها مربوط به کاربران مدلهای مختلف آیفون ۶ است.

شکایتهای مذکور منعکس کننده شکایتهای آمریکایی علیه اپل به دلیل گمراه کردن مصرف کنندگان درباره عمر باطری و آپدیتهای نرم افزاری است که عملکرد این گوشیها را کند کرد. این شرکت مستقر در کالیفرنیا ماه گذشته موافقت کرد برای فیصله دادن به تحقیقات رگولاتورهای متعدد آمریکایی ۱۱۳ میلیون دلار پرداخت کند و همزمان مصرف کنندگان به دنبال موافقت دادگاه با حل و فصل یک شکایت گروهی به ارزش حداکثر ۵۰۰ میلیون دلار هستند.

الز بروگمان، مدیر سیاست و امور اجرایی یوروکانسیومرز گفت: مصرف کنندگان از محصولاتی که عمر باطریشان به سرعت تمام می شود، به شدت ناراحت هستند و مدلهای آیفون ۶ نمونه های عینی از این محصولات هستند. این گوشیها نه تنها باعث نارضایتی و ضرر مالی می شوند بلکه از نقطه نظر محیط زیستی بسیار غیرمسئولانه هستند.

این گروه در ژوئیه نامه ای به اپل ارسال کرده و از این شرکت خواست شیوه مجبور کردن کاربران به نصب آپدیتهایی که گوشیشان را کند می کند را متوقف کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در بیانیه ای اعلام کرد هرگز عامدانه کاری برای کوتاه کردن عمر باطری محصولاتش یا تضعیف مدلهای قدیمی برای وادار کردن مصرف کنندگان به ارتقای گوشیشان به مدل جدیدتر انجام نمی دهد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا