انتقال کسری بودجه به بانک مرکزی، درست نیست

 

به گزارش «نبض‌بانک»؛

نوبخت تاکید کرد: آن عده‌ای که می‌گویند دولت با کسری بودجه مواجه است و آن را به بانک مرکزی منتقل کرده باید گفت که از ۳۹هزار میلیارد تومان اجازه قانونی برای استفاده از تنخواه بانک مرکزی فقط ۱۹هزار میلیارد تومان ناترازی را جبران کردیم و این گفته‌ها درست نیست.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رشد ناخالص داخلی در همه گروه‌ها در تابستان مثبت بود، گفت: با نفت رشد مثبت دو دهم درصد را تجربه کردیم.

وی افزود: هرچند در دوران کرونا مشاغلی را از دست دادیم اما در بخش کشاورزی ۲.۷ درصد مثبت و در معادن هم‌ ۴ درصد مثبت بودیم البته در بخش خدمات بدون نفت منفی ۳ درصد بودیم.

نوبخت درباره اظهاراتی مبنی بر فروش خوشبینانه نفت در بودجه گفت: میزان فروش نفت یک کف و یک سقفی دارد که کف آن یک میلیون بشکه و سقف آن نیز 2.3 میلیون بشکه در نظر گرفته شده است. ما باید سهم اوپک را حفظ کنیم و با یک برنامه‌ریزی درست به آن برسیم و برای فروش 2.3 میلیون بشکه در روز  برنامه‌ریزی داشته باشیم. همچنین در کنار بحث فروش نفت، بحث پیش‌فروش داخلی را هم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: درآمدهای نفتی مانند بودجه نیست. اگر درآمد مالیاتی را 225 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته باشیم اما تا 350 هزار میلیارد تومان وصول درآمدی داشته باشیم، در این بخش مجاز هستیم این عدد بیشتر را استفاده کنیم اما در بخش نفت اینگونه نیست و امکان استفاده درآمدهای نفتی از آنچه که در بودجه بیشتر در نظر گرفته را نداریم و باید به حساب جداگانه‌ای واریز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا