جزییات تسهیلات برای واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا اعلام شد

جزییات تسهیلات برای واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا اعلام شد

معاون اقتصادی رییس جمهور اظهار داشت: امروز به تصویب رسید، مهلتی را که تا پایان پارسال برای تسویه حساب بدهکاران داده شده بود تا پایان 99 تمدید شود. البته فرصت مراجعه به موسسات اعتباری تا پایان آذرماه است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد نهاوندیان اظهار داشت: با توجه به آثار و محدودیت‌هایی که برای واحدهای اقتصادی دارند مجلس برای سال گذشته مصوبه‌ای برای اشخاص حقیقی و حقوقی در نظر گرفت مبنی بر اینکه فرصت داده شد بدهی‌های معوق تا سال 97 تا پایان 98 پرداخت شود.

وی تصریح کرد: به ترتیبی که در این قانون تسهیل بدهی بدهکاران شبکه بانکی بود اشخاص حقیقی تا 500 میلیون تومان و اشخاص حقوقی نیز می‌توانستند تا 2 میلیارد تومان از این مهلت با شرایطی که در قرارداد اولیه مشخص شده بدهی خود را را پرداخت کنند، در این زمینه تخفیفاتی هم در نظر گرفته شده بود، اما ماه آخر سال که طبعا پایان فرصت بود با شیوع کرونا مواجه شدیم و بسیاری از واحدهای تولیدی نتوانستند از شرایط استفاده کنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: با توجه به موضوع یاد شده در بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی و پیشنهاداتی ارائه دادند و مشترکا در کارگروه اقتصادی کرونا بررسی شد، امروز به تصویب رسید که مهلتی را که تا پایان پارسال برای تسویه حساب بدهکاران داده شده بود تا پایان 99 تمدید شود. البته فرصت مراجعه به موسسات اعتباری تا پایان آذرماه است.

وی تاکید کرد: به بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز فرصت داده شده که به حساب ها برسند و مهلت پرداخت تا پایان اسفند ماه خواهد بود، بنابراین واحدهای تولیدی که می خواهند از این امهال استفاده کنند حتما باید تا پایان این ماه اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا