رمزارزها؛ کلید حل پرداخت های مالی در قاره سیاه

به گزارش «نبض‌بانک»؛

با توجه به توسعه بازار رمزارزها و سوددهی گسترده استیبل کوین ها در بازارهای جهانی، بسیاری از اقتصاددانان اعتقاد دارند برای حل مسائل مرتبط با پرداخت های مالی در صحرای بزرگ آفریقا باید از صنعت رمزارزها استفاده شود.

مرکز مطالعات استراتژیک آفریقا اخیراً با انتشار سرفصل تحلیلی به بررسی نقش صنعت امور مالی غیر متمرکز و توسعه بازارهای رمزارز در حل مسائل مرتبط با پرداخت های مالی در منطقه صحرای بزرگ آفریقا پرداخته است.

به اعتقاد اعضای هیئت اجرایی این مرکز، رمزارزها می توانند سطوح کیفی خدمات مالی در قاره آفریقا را به طرز چشمگیری ارتقا داده و از هدر رفت منابع جلوگیری کنند. طبق سرفصل تحلیلی مرکز مطالعات استراتژیک آفریقا، در آینده نزدیک صنعت رمزارزها در منطقه صحرای بزرگ آفریقا نهادینه سازی خواهد شد.

در متن بیانیه این مرکز ، پیشنهاداتی در ارتباط با آموزش و ارتقای سطح دانش عمومی و همچنین استاندارد سازی قوانین اجرایی مرتبط با صنعت رمزارزها نیز ارائه شده است. کمیسیون ثبات مالی گروه ۲۰ نیز اخیراً در ارتباط با موضوع مسائل اقتصادی در منطقه صحرای بزرگ آفریقا جلسه ای را با حضور مقامات ارشد کشورهای بزرگ اقتصادی جهان تشکیل داده است.

نقشه راه توسعه شبکه های پرداخت برون مرزی در منطقه صحرای بزرگ آفریقا با استفاده از فناوری بلاک چین وارد فاز اجرایی خواهد شد

مطابق این جلسه مقرر شد نقشه راه توسعه شبکه های پرداخت برون مرزی در منطقه صحرای بزرگ آفریقا با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا مانند فناوری دفتر کل توزیع شده و تکنولوژی بلاک چین وارد فاز اجرایی شود. همچنین پیگیری مسائل نظارتی و حل و فصل موانع قضایی و حقوقی مرتبط با رمزارزهای پایدار (استیبل کوین ها) در منطقه آفریقا از دیگر متمم های اجرایی کمیسون ثبات مالی گروه ۲۰ بود.

ارسال محموله های پولی و پرداخت های درون شبکه ای در منطقه صحرای بزرگ آفریقا در سطح جهانی بالاترین شاخص را به خود اختصاص داده است

منطقه صحرای بزرگ آفریقا شامل برخی از کشورهای قاره سیاه می شود که اکثر آنها در مسیر توسعه همگانی نوآوری های نسل جدید قرار دارند. ارسال محموله های پولی و پرداخت های درون شبکه ای در منطقه صحرای بزرگ آفریقا در سطح جهانی بالاترین شاخص را به خود اختصاص داده است. هزینه تسویه حساب های مالی در این منطقه ۸.۹ درصد از ارزش کل محموله مبادلاتی می شود.

در قاره سیاه، کشور نیجریه که به عنوان بزرگترین اقتصاد فعال این قاره نیز شناخته می شود قدم های حائز اهمیتی در راستای نهادینه سازی رمزارزها و تکنولوژی بلاک چین برداشته اند. این کشور در حوزه اجرایی و قانونگذاری مرتبط با صنعت امور مالی غیر متمرکز پیشرو نسبت به دیگر کشورهای آفریقایی محسوب می شود.

منبع: کوین تلگراف.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا