بازار بورس امروز ۱۶ آذر ۹۹،عبور اولیه شاخص از مقاومت ۱.۵ میلیونی

به گزارش «نبض‌بانک»؛

بازار بورس امروز نیز در ادامه جریان صعودی روز گذشته با حمایت خریداران همراه شد و این مساله در نهایت عاملی شد برای عبور از سطح مقاومتی ۱.۵ میلیونی شاخص کل بورس.

به گزارش سکه نیوز، شاخص کل بورس در معاملات صبح امروز با بیش از ۳۰ هزار واحد رشد به عدد یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحدی رسید.

 

 شاخص کل بورس در معاملات صبح امروز (16 آذر 99) با بیش از 30 هزار واحد رشد به عدد یک میلیون و 521 هزار واحدی رسید و از مقاومت مهم 1.5 میلیونی عبور کرد.

نمودار شاخص کل بورس

شاخص کل هم وزن نیز در معاملات امروز صبح، به بالای ۴۴۰ هزار واحد رسید و نشان از رشدی بیش از ۸ هزار واحد دارد.

بازار بورس در حالی در معاملات صبح امروز افزایش مطلوبی را به دست آورده است که تا پیش از این شاخص کل در پایین سطح مقاومتی مهم ۱.۵ میلیونی نوسان می کرد.

با این وجود حمایت های مطلوبی که در معاملات روز گذشته از سهم های شاخص ساز، مانند خودرو و شستا صورت گرفت، موجب شد که این سهم ها امروز نیز بازار را با رشد همراه کنند.

در نتیجه شاخص کل بورس توانست عبور اولیه از مقاومت ۱.۵ میلیونی را به ثبت برساند و از این رو ممکن است که برگشتی به همین سطح برای کف سازی رخ دهد؛ چرا که رشد بدون کف سازی، رشدی بی ثبات خواهد بود. اما اگر کف مطلوبی در این سطح ساخته شود، می توان بیش از پیش به رشد بازار امیدوار شد.

در این میان باید به این نکته نیز اشاره کرد که در معاملات امروز همچنان فولادی ها و بانکی ها توان مطلوبی برای رشد ندارند و همین سهم ها می توانند عاملی باشند برای اجرای «پول بک» به سطح ۱.۵ میلیونی شاخص کل. این در حالی است که کف سازی در این مقطع می تواند با ایجاد یک حجم بالا از معاملات نیز صورت گیرد که باید منتظر ماند و ادامه روند بازار را دید.

شاخص کل بورس در معاملات صبح امروز با بیش از 30 هزار واحد رشد به عدد یک میلیون و 521 هزار واحدی رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا