بیت‌کوین تنها چند قدم تا جهش و بازار ۱ تریلیون دلاری فاصله دارد

به گزارش «نبض‌بانک»؛

طبق اعلام تحلیلگران بازار رمزارز، در صورت تداوم روند فعلی تا سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش قیمت بیت کوین تا مرز ۵۰ هزار دلار خواهیم بود

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رمزارز بیت کوین در سال جاری با روند افزایش قیمت مواجه شده و توانسته یک بار دیگر به رکوردهای پیشین خود نزدیک شود. با صرف نظر از افت شدید قیمت‌ها در اواسط ماه مارس به دلیل بحران نقدینگی بازار رمزارز، ارزش بیت کوین نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۶۰ درصد افزایش یافته است.

تحلیلگران خبرگزاری بلومبرگ در تازه‌ترین گزارش خود ادعا کرده‌اند که وضعیت صعودی فعلی در سال ۲۰۲۱ تشدید شده و سرمایه‌گذاران صنعت رمزارز شاهد افزایش مجموع سرمایه‌ی در حال گردش بازار به مرز ۱ تریلیون دلار خواهند بود.

 در بخشی از گزارش تحلیلگران بلومبرگ آمده است که «بیت کوین تمایل دارد تا روند مثبت فعلی خود را تا سال ۲۰۲۱ حفظ کند؛ با در نظر گرفتن شاخص‌های کلان اقتصادی، فنی و همچنین سطح تقاضا در مقابله عرضه که از مقاومت هدف ۵۰ هزار دلاری حمایت می‌کند، می‌توان روند رسیدن به مجموع سرمایه‌ی ۱ تریلیون دلار را پیش‌بینی کرد. نقطه‌ی ۱۰ هزار دلاری به یک سطح مقاومت بحرانی تبدیل شده است».

بیت کوین

شایان ذکر است که طبق مدل محبوب سهام به جریان(S2F) نیز پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۱ قیمت هر واحد BTC از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کند. این درحالیست که سایر تحلیلگران نیز نسبت به افزایش متوسط قیمت بیت کوین طی ۱۲ ماه آینده خوش‌بین بوده و نقطه‌ی ۵۵ هزار دلاری را به عنوان هدف بعدی اعلام می‌کنند.

اینبار تفاوت دارد

با افزایش قیمت بیت کوین و رسیدن به رکوردهای پیشین که تنها در سال ۲۰۱۷ شاهد آن‌ها بوده‌ایم، جامعه‌ی رمزارز بسیار پرهیاهو شده و این دو روند صعودی را مرتباً با یکدیگر مقایسه می‌کنند. با این حال، نتیجه‌گیری کلی جامعه‌ی رمزارزها بر این است که «روند صعودی فعلی متفاوت است».

تحلیلگران بلومبرگ نیز از این روایت و نقطه‌ نظر حمایت می‌کنند. به گفته‌ی آن‌ها، صنعت رمزارزها طی سه سال گذشته به بلوغ رسیده است و همین موضوع باعث می‌شود که روند صعودی همچنان حفظ شود، هرچند که تغییرات آتی با سرعت کم‌تر و بسیار آهسته‌تر رخ خواهد داد.

در گزارش تحلیلگران گفته شده که حتی عوامل بازدارنده‌ای همچون رویداد هالوینگ ۲۰۲۰ هم نتوانسته روند افزایش تقاضا برای بیت کوین را کاهش دهد، رویدادی که باعث شد پاداش ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین از روزی ۱۸۰۰ واحد BTC به ۹۰۰ واحد کاهش یابد. گرچه پس از این رویداد سرعت فرآیند ایجاد بیت کوین نصف شد، اما تقاضا سقوط نکرد و حتی روند افزایشی به خود گرفت.

روند تغییرات ارزش بیت کوین طی یک سال گذشته تا به امروز

سرمایه‌گذاری سازمانی یک عامل مهم

علاوه بر این، سرمایه‌گذاران و موسسات مالی بزرگ و شناخته شده نیز به جمع سرمایه‌گذاران خرد پیوسته و روند صعودی تقاضا برای خرید رمزارز را تشدید کردند. به عنوان مثال می‌توان به سرمایه‌گذاری شرکت مدیریت دارایی گری‌اسکیل(Grayscale) اشاره کرد.

حضور نام‌های برجسته‌ای همچون شرکت مایکرواستراتژی و اسکوئر باعث شد تا میلیون‌ها دلار سرمایه به سمت بازار BTC روانه شود. به طور همزمان، افراد سرشناسی همچون پائول تودور جونز(Paul Tudor Jones سرمایه‌گذاران مشهور) که برای مبارزه با تورم و کاهش ارزش دارایی‌های تحت مدیریت خود مقدار قابل توجهی BTC خریداری کرد، شایستگی این رمزارز به عنوان پناهگاه ذخیره‌ی ارزش را ستودنی و مملوس کرده است.

منبع: کوینیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا