چرا ایران هنوز واکسن کرونا را نخریده است

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی توضیحاتی درباره واکسن کرونا و تلاش‌های این بانک برای انتقال پول در این زمینه ارائه کرد.

چرا ایران هنوز واکسن کرونا را نخریده است

 عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یاددشت اینستاگرامی توضیحاتی را درباره واکسن کرونا و تلاش‌های این بانک برای انتقال پول در این زمینه را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

برخی نادانسته یا مغرضانه، سعی در تطهیر اقدامات غیرانسانی آمریکا در تحریم ایران را دارند و تنها به ادعای دروغین امریکا بر عدم محدودیت برمعاملات دارو تاکید می‌کنند، برای ثبت درحافظه تاریخی می‌گویم: اعلام خبر مربوط به توزیع واکسن کرونا توسط برخی کشورهای همسایه بین مردمشان تلخ ترین پاسخ به این عده است.

از آنجاکه خرید واکسن کرونا (covax) بایستی ازمسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد، تاکنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز، به خاطر  تحریم غیرانسانی دولت آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع مواجه شده است.

کره جنوبی، بابت انتقال پول از مسیر U-turn دلار برای خرید های بشردوستانه، نتوانست تضمینی برای عدم مصادره پول بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا در هنگام انتقال بدهد.

صندوق بین‌المللی پول با فشار و تهدید آمریکا و‌ علیرغم اذعان به حق ایران و عدم وجود هیچگونه مانع اقتصادی یا حقوقی، حتی جرأت مطرح کردن وام بشردوستانه ایران در هیئت مدیره صندوق را پیدا نکرد.

البته، انتقال پول از مسیرهای دیگر تحت پیگیری است که انشاالله با همکاری و اقدام به موقع دستگاه‌های ذیربط به نتیجه خواهد رسید.

خرید واکسن از دیگر کشورها نیز در دستور کار همکاران وزارت بهداشت قراردارد. اخبار واصله درخصوص تولید داخلی واکسن کرونا نیز امیدوارکننده است.


یادداشت همتی

انتهای پیام/ب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا