آغاز بازارهای جهانی با کاهش قیمت نفت

با ادامه افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان و محدودیت‌های قرنطینه از جمله محدودیت شدید در کالیفرنیای جنوبی آمریکا، قیمت نفت کاهش یافت.

آغاز بازارهای جهانی با کاهش قیمت نفت

به گزارش «نبض‌بانک»؛

 با ادامه افزایش تعداد  مبتلایان به ویروس کرونا در جهان که سری دیگری از محدودیت های قرنطینگی را به دنبال داشت، از جمله محدودیت های جدید شدید در کالیفرنیای جنوبی در آمریکا، قیمت نفت کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 79 سنت کاهش 48.46 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 90 سنت کاهش 45.36 دلار فروخته شد.

هر دو شاخص نفتی هفته گذشته، پنجمین هفته افزایشی را ثبت کرده بودند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «پس از اینکه تعداد مبتلایان در لس آنجلس رکورد جدیدی ثبت کرد و کره جنوبی سطح هشدار در این زمینه را بالا برد، اثر خبرهای مربوط به واکسن کمرنگ شد و قیمت نفت کاهش یافت.»

منطقه باواریا در جنوب آلمان نیز روز یک شنبه اعلام کرد از چهارشنبه تا 5 ژانویه، محدودیت های سخت تری اعمال خواهد کرد. در عین حال مقامات کره جنوبی، قوانین مربوط به فاصله گذاری اجتماعی را در سئول و مناطق حومه سخت تر کردند و این محدودیت ها حداقل تا پایان این ماه ادامه دارد.

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت، افزایش تعداد دکل های نفت و گاز فعال آمریکا از سوی شرکت های انرژی این کشور در هفته گذشته برای یازدهمین هفته در 12 هفته  گذشته بوده است.

در عین حال، دولت ایران به وزارت نفت این کشور دستور داده است تا خود را برای تولید و فروش نفت خام با تمام ظرفیت طی سه ماه آینده آماده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا