وزیر صمت: به دنبال شکستن انحصار خودرو هستیم/ فولادسازان در بازار داخلی گران‌فروشی کردند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به دنبال شکستن انحصار خودرو هستیم و این کار را خواهیم کرد.

وزیر صمت: به دنبال شکستن انحصار خودرو هستیم/ فولادسازان در بازار داخلی گران‌فروشی کردند

به گزارش «نبض‌بانک»؛

 علیرضا رزم حسینی در حاشیه مراسم رونمایی از مرکز صدور گواهی الکترونیک سلامت گفت: ما به دنبال شکستن انحصار خودرو هستیم و این کار را خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: نه تنها از طریق واردات، بلکه حتی اگر بتوانیم چند کمپانی داخلی را تقویت کنیم، تا با یکدیگر رقابت سالم داشته باشند، هم می‌توان قیمت‌ها را کاهش داد و هم می توان کیفیت را افزایش داد.

وی با تاکید به افزایش تولید در بخش خودرو گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال در زمینه تولید خودرو 50 درصد تولید را افزایش دهیم.

* افزایش تولید خودرو را دنبال می‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: براساس برنامه  خودرویی وزارت صنعت، تعهدات مردم در این بخش را به موقع پاسخ خواهیم داد ضمن اینکه ما به  دنبال افزایش تولید هستیم زیرا افزایش تولید به معنای ایجاد اشتغال و فعال شدن قطعه سازان است؛ البته دست هایی وجود دارند که نمی خواهند این اتفاق بیفتد اما ما این کار را دنبال می کنیم.

رزم حسینی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا واردات خودرو هم پیرو شکستن انحصار خودرو انجام خواهد شد، گفت: واردات خودرو باید با چند مولفه همراه باشد و ما در کارگروه های کارشناسی در حال بررسی هستیم تا خلاء موجود در بازار را از طریق تولید داخل جبران کنیم.

* وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید و توزیع گوشت مرغ است

وزیر صنعت، معدن و تجارت  با بیان اینکه متولی تولید و توزیع گوشت مرغ در سراسر کشور وزارت جهاد کشاورزی است، بیان داشت: وزارت صمت با همکاری بانک مرکزی،  نهاده‌های دام و طیور مورد نیاز وزارت جهاد کشاورزی را حتی بیشتر از نیاز این وزارتخانه تامین و به  وزارت جهاد کشاورزی تحویل داده است.

وی درباره ابلاغ شیوه نامه جدید فولاد با بیان اینکه بورس کالا و خدمات برای عرضه همه محصولات تولیدی است، گفت: وزارت صمت در فرآیند قیمت گذاری در بورس دخالت ندارد بلکه بر آن نظارت می‌کنیم ضمن اینکه با این کار می خواهیم جلوی رانت را بگیریم.

 رزم حسینی بیان داشت: یکی از راه های مدیریت بازار این است که تولید کنندگان موظف به عرضه محصولات در بورس شوند ضمن اینکه هر خریدار می تواند حداقل 20 تن کالا بخرد.

* فولادسازان محصولات خودشان را در بازار داخلی گران‌تر از بازار جهانی فروختند

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی به علت مازاد تولید قیمت  ها نزولی است، گفت: در فاصله تولید تا بازار برخی با سوء استفاده از فرصت ها قیمت ها را بالا بردند بنابراین ما به دنبال معقول و متعادل کردن قیمت ها و همچنین تقویت تولید داخلی هستیم.

رزم حسینی بیان داشت: عرضه محصولات نهایی در بورس آغاز شده و در گام اول با ابزارهای موجود شرکت ها را به عرضه در بورس موظف می کنیم.

وی با بیان اینکه در این باره در هفته گذشته عرضه خوبی انجام شده است و تداوم خواهد داشت بیان داشت: باید اجازه داد تا محصول با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

رزم حسینی افزود: در چند ماه گذشته فولادسازان کشور محصول را در بازار داخلی بالاتر از قیمت های جهانی به فروش رسانده اند و این در حالی است که مواد اولیه، انرژی و نیروی کار را با قیمت مناسب استفاده کرده لذا این محصول باید با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار گیرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا