معرفی ۳۴ شغل پر درآمد و جدید در ایران

به گزارش «نبض‌بانک»؛

رشد و پیشرفت علم و تکنولوژی و نفوذ اینترنت در دنیای امروز، موجب شده است تا سبک زندگی افراد و نیازهای آنان تغییراتی نسبت به چند دهه‌ گذشته پیدا کند. برطرف کردن این نیازها مستلزم به وجود آمدن شغل های جدیدی است که تا پیش از این دلیلی برای وجودشان نبود.

فهرست [مخفی]

 چرا انتخاب شغل های جدید نسبت به شغل های قدیمی بهتر است؟

اگر بخواهیم با دنیای جدید و فناوری‌های روز هماهنگ شویم و از قافله‌ دنیای دیجیتال عقب نمانیم، بهتر است توان و انرژی خود را صرف یادگیری مشاغل مرتبط با نیازهای جدید زندگی کنیم و هزاران مشتری بالقوه‌ خدمتی که می‌خواهیم ارائه دهیم را به سمت خود بکشانیم.

آینده شغلی کسب و کارهای جدید بهتر است یا کسب و کارهای قدیمی؟

روند حرکت به سمت دنیای دیجیتال و مدرن، هر روز سریع‌تر از روز قبل است. مسلماً وارد شدن و ماندگاری در یک شغل جدید که نیازهای به روز مردم را رفع می‌کند، خیلی بیشتر از فعالیت در کسب و کارهای سنتی و قدیمی می‌تواند ما را برای زندگی در آینده ی مدرن، آماده و مجهز کند.

شغل های پردرآمد و جدید ایران

در ادامه شما را با تعدادی از شغل های پردرآمد و جدید ایران آشنا می‌کنیم.

۱- مدیکال توریسم

گردشگری سلامت یا توریسم سلامت، یکی از شاخه‌های نوظهور در زمینه‌ گردشگری و پزشکی است. بیماران با کمک مدیکال لیدر‌ها برای دریافت خدمات بهتر و ارزا‌ن‌تر درمانی به کشورهای دیگر سفر می‌کنند. بالا بودن هزینه‌های درمانی به ویژه جراحی‌های زیبایی، در کشورهای اروپایی و آمریکا موجب شده است تا اولین جرقه‌های سفر به کشورهای دیگر به منظور بهره‌گیری از خدمات پزشکی آنجا در ذهن بیماران شکل بگیرد.

رشد این صنعت به قدری چشمگیر است که بین ۳ تا ۵ برابر گردشگری معمولی، توانایی سودآوری دارد و در واقع یک نمونه‌ عالی برای شغل های پردرآمد محسوب می‌شود. گردشگری درمانی به شاخه‌های گردشگری پزشکی، طبیعت درمانی و تندرستی تقسیم می‌شود.

یکی از شرکت‌های موفق گردشگری سلامت، شرکت «موج آرامش آمیتیس» است که موفق شده با ارائه‌ بسته‌های پیشنهادی مختلف درمانی و هزینه‌ای، اولین گواهینامه‌ صلاحیت خدمات گردشگری سلامت را وزارت بهداشت دریافت کند.

۲- صنعت گردشگری

شغل های پردرآمد

همه‌ مشاغلی که در زمینه‌ جذب مسافران، سرگرمی، پذیرایی و اسکان آن‌ها مرتبط باشد، زیر عنوان صنعت گردشگری تعریف می‌شوند. از زمانی که سفر کردن از نقطه‌ای به نقطه دیگر شکل گرفته است می‌توان گفت که صنعت گردشگری هم رواج یافته است.

با توجه به خدماتی که این صنعت می‌تواند ارائه دهد، گردشگری به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود. گردشگری اکوتوریسم، درمانی، تجاری، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و ماجراجویانه از انواع مهم صنعت گردشگری هستند.

با توجه به سود خالص ۱۰۰ درصدی حاصل از گردشگری و درآمد سالانه حدود ۵/۲ درصد از تولید ناخالص داخلی در ایران، شکی نیست که گردشگری می‌تواند یکی از قطب‌های درآمدزایی در کشور و جزو شغل های پردرآمد باشد.

شرکت «توسعه گردشگری ایران»، یکی از شرکت‌های موفق و قوی در این زمینه است که بر بهبود و توسعه زیرساخت‌های گردشگری، رشد اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی، بازارایابی و ایجاد برند در انواع رشته‌های گردشگری تمرکز دارد.

۳- تور لیدر

شغل های پردرآمد

یکی از شغل های مرتبط با صنعت گردشگری، تور لیدری است. کسانی که از قدرت و توانایی مدیریت و هماهنگی کارها برخوردارند و به سفر کردن هم علاقه‌مند هستند، گزینه‌های مناسبی برای این شغل هستند.

در واقع تور لیدر کسی است که سرپرستی و هدایت تورهای مسافرتی را بر عهده دارد. روابط عمومی بالا و مسلط بودن به یک زبان خارجی خاص می‌تواند برای به دست آوردن این شغل، امتیاز بالایی محسوب شود.

ستمزد تور لیدرها به صورت روزانه محاسبه می‌شود و کف قیمت دستمزد از روزی ۲۵۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان متغیر است. البته دستمزدها در بیشتر مواقع بسیار بالاتر از این رقم‌ها است.

با توجه به آینده‌ صنعت گردشگری و تمایل کشورها به رشد این صنعت، آینده تورلیدری هم روشن به نظر می‌رسد و کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌توانند از قرار گرفتن فعالیتشان در رده‌ شغل های پردرآمد ایران به ویژه در آینده‌ای نزدیک مطمئن باشند.

شرکت آموزشی و گردشگری «ارسباران»، یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه‌ آموزش و دانش‌محور کردن مشاغل مرتبط با گردشگری و تور لیدری فعالیت می‌کند.

۴- سرمایه‌گذاری در بورس

دوره آموزش بورس نخبگان

با توجه به نوسانات اخیر اقتصاد ایران و کم شدن ارزش دارایی‌های افراد، یکی از مطمئن‌ترین بسترها برای سرمایه‌گذاری در این شرایط، بورس است. در واقع بورس، نه تنها روشی امن و آسان نسبت به دیگر بازارها مانند طلا، ارز و مسکن محسوب می‌شود بلکه سودآوری بسیار بالاتری هم دارد.

بازده‌ سالیانه بورس به آستانه‌ ریسک‌پذیری افراد بستگی دارد؛ ولی به طور کلی می‌توان روی سود ۲۵ تا ۶۰ درصدی بورس حساب کرد. با در نظر گرفتن تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی اقتصاد ایران در شرایط فعلی، این‌طور به نظر می‌رسد کسانی که در بوررس سرمایه‌گذاری کرده‌اند، سود بالاتری را در سال جدید تجربه خواهند کرد. سرمایه‌گذاری در بورس را می‌توان جزو شغل های پردرآمد و شغل های جدید در ایران دانست.

«خانه سرمایه»، یکی از شرکت‌های موفق در زمینه‌ برگزاری دوره آموزش بورس است که می‌تواند به علاقه‌مندان و تازه‌واردان این بازار آموزش‌های لازم را جهت سرمایه‌گذاری موفق ارائه دهد.

۵- کشاورزی نوین

شغل های پردرآمد

کشاورزی یکی از مشاغلی است که تحت تأثیر پیشرفت علم و تکنولوژی، به سرعت به سمت مکانیزه شدن و بهبود محصولات تولیدی گام برداشته است. متخصصان و دانش‌آموختگان رشته‌ کشاورزی از روش‌های نوین کاشت، برداشت، اصلاح کود، اصلاح بذر، مصرف بهینه‌ آب و پیشگیری از آفات و مقابله با آن‌ها برای تولید محصولات با کیفیت استفاده می‌کنند.

کشاورزی نوین با رشد روز افزون جمعیت جهان و نیاز مبرم به محصولات کشاورزی به عنوان اصلی‌ترین مواد غذایی بشر، با افزایش چشمگیر تقاضا روبرو است و قطعا فرصت‌های شغلی و درآمدزایی فوق‌العاده‌ای برای این بستر اقتصادی تا مدت‌ها تعریف شده است.

شرکت مهندسی کشاورزی «سپید خوشه نقش جهان»، شرکتی فعال در زمینه‌ آموزش و کارآفرینی موقعیت‌های متنوع کشاورزی نوین است که به عنوان نخستین شرکت دارای مجوز ایران از سال ۱۳۸۵ فعالیت می‌کند.

۶- برنامه نویس نرم‌افزارهای کامپیوتری

با نفوذ کامپیوتر و دستگاه‌های دیجیتال در زندگی ما، نقش برنامه‌نویسان نرم‌افزاری پررنگ‌تر از دیروز شده است. برنامه‌نویسی به شاخه‌های برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌ها، برنامه‌نویسی بازی‌ها، برنامه‌نویسی وب، برنامه‌نویسی موبایل و سیستم‌های هوشمند تقسیم می‌شود.

درآمد این رشته به فاکتورهای مختلفی مثل زبان برنامه، سابقه کار، تجربه، کیفیت کار و نوع تخصص افراد بستگی دارد که این درآمد می‌تواند مبلغ متوسط یا بسیار بالایی باشد.

گروه «وب نویسان»، از سال ۱۳۸۱ در زمینه‌ طراحی سایت، اپلیکیشن‌های کامپوتری، صفحه‌های وب و موبایل فعالیت می‌کنند و خدمات متعددی در این زمینه‌ها ارائه می‌دهند.

۷- طراح و توسعه دهنده وب – طراح رابط کاربری – طراح تجربه کاربری

توسعه‌دهنده‌ وب کسی است که مسئولیت ساخت یک وب سایت از شروع تا پایان با اوست.  طراح رابط کاربری یا UI کسی است که به طراحی جلوه‌های زیبایی و بصری وب سایت می‌پردازد و  توسعه‌دهنده‌ وب کسی است که وظیفه دارد قالب زیبایی را که طراح رابط کاربری تولید کرده است به مخاطبان اینترنتی نشان دهد.

طراح تجربه کاربری یا همان UX هم در پی به دست آوردن تجربه‌های مختلف افراد در مورد یک محصول خاص و یافتن راه حل‌هایی برای بهبود این تجربیات است. هر کدام از این مشاغل جای کار زیادی دارند و با سرعت بالایی که علم و تکنولوژی در پیش گرفته است، نیاز به ارائه‌دهندگان چنین خدماتی بیش از  پیش حس می‌شود.

در صورتی که بستر مناسبی برای متخصصان این رشته فراهم شود، طراحی UX یکی از شغل های پردرآمد خواهد بود. شرکت «ایراوب»، یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه طراحی و توسعه وب، UI و UX خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.

این مطلب را حتما بخوانید:  معرفی ۱۲ تا از بهترین شغل های پردرآمد خانگی

۸- طراح گرافیک

شغل های پردرآمد

لازمه هر ایده و فعالیتی که نیاز به دیده شدن دارد، طراحی یک هویت بصری خاص است که نمایانگر فعالیت آن باشد. طراح گرافیک کسی است که این کار را با بهره‌گیری از عناصری مانند رنگ و تصویر انجام می‌دهد. شغلی که شاید در دو دهه گذشته بیشتر از هر وقت دیگری به شخصیت و هویت مستقل رسیده است و تقاضا برای ورود به آن روز به روز بیشتر می‌شود.

درآمد طراحان گرافیست در ایران بسیار متغیر و تابع شرایط مختلفی است ولی به طور متوسط طراحان، مبلغی حدود ۳ تا ۱۲ میلیون تومان به صورت ماهانه می‌توانند درآمد داشته باشند.

مرکز طراحی «اسپیرال»، در زمینه‌ طراحی گرافیک برای بسیاری از برندهای مطرح ایرانی کار کرده است و در این زمینه به صورت حرف‌های به ارائه خدمات می‌پردازد.

۹- برنامه نویس اپلیکیشن های موبایلی

برنامه‌نویسی برای اپلیکیشن‌های موبایلی با توجه به استفاده زیادی که این روزها از موبایل و نرم‌افزارهای داخل آن می‌شود، یکی از شغل های جدید دنیای امروز است.

درآمد قابل قبول و آینده شغلی مطمئن در صورت داشتن مهارت و خلاقیت در این رشته، آن را به یکی از رشته‌های محبوب و شغل های پردرآمد در زمینه‌ مهندسی نرم‌افزار تبدیل کرده است.

یکی از شرکت‌های موفق در برنامه‌نویسی برای موبایل، شرکت «سروش پرداز» است که توانسته عنوان بهترین برند برنامه‌نویسی موبایل ایران را به خود اختصاص دهد.

۱۰- داستان نویس برای بازی های انتخابی موبایلی

بازی‌های پر طرفدار موبایلی قبل از اینکه ساخته شوند نیاز به یک داستان دارند که توسط بازی‌نویس نوشته می‌شود. بازی‌نویسی تقریبا فرایندی شبیه فیلم‌نامه نویسی دارد و و شخص بازی‌نویس باید جزییات بازی را به صورت کامل و جامع مشخص کند تا برنامه‌نویسان نقشه راه مشخصی برای طراحی بازی داشته باشند.

مرکز «آوا گیمز»، شرکتی است که در زمینه‌ بازی‌سازی و جذب سرمایه برای بازی‌سازان فعالیت می‌کند.

۱۱- تدریس آنلاین

یکی از ملزومات دنیای جدید و عصر ارتباطات اینترنتی و شغل های جدید در ایران و دنیا، آموزش آنلاین است. به لطف این امکان جدید، متقاضیان یادگیری یک رشته‌ خاص می‌توانند در یک برنامه‌ اینترنتی مشترک با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از آموزش آنلاین متخصصان بهره بگیرند.

با توجه به اینکه روز به روز به میزان تقاضا برای یادگیری آنلاین افزوده می‌شود و این شغل جزو مشاغلی است که ارزش افزوده‌ بالایی دارند و تقریباً به هیچ سرمایه‌ای جز دانش و مهارت افراد نیاز ندارد، جزء شغل های پردرآمد به شمار می‌رود.

سایت «آنلاین آموزان»، یکی از موفق‌ترین و جامع‌ترین سایت‌هایی است که در جهت تدریس آنلاین به ارائه‌ خدمات می‌پردازد. کلاس‌های این سایت در زمینه‌های مختلفی مانند مهندسی، هنر، زبا‌ن‌های خارجی، روانشناسی، علوم تجربی، کلاس‌های کنکور و بسیاری رشته‌های دیگر برگزار می‌شود.

۱۲- مشاوره تخصصی آنلاین

همه افرادی که در زمینه‌ خاصی مهارت و تخصص دارند، می‌توانند به جرگه‌ مشاورین تخصصی آنلاین بپیوندند. مشاوران در رشته‌های مختلفی مثل انواع مسائل حیطه‌ روانشناسی، حقوقی، تجاری، مهاجرت و فنی به کسانی که نیاز به کمک دارند مشاوره می‌دهند. این حرفه هم مانند تدریس آنلاین در گروه شغل های پردرآمد جدید و وابسته به سرمایه‌ ذهنی و دانشی افراد است و درآمدی که از آن به دست می‌آید سود خالص است.

سایت «مشاورانه» در زمینه‌ روانشناسی از طریق متخصصان خود به کسانی که نیاز به کمک و مشاوره دارند، به صورت آنلاین پاسخ می‌دهد.

۱۳- مدیر شبکه های مجازی

شبکه‌های مجازی با عمری کمتر از بیست سال و با سرعت چشمگیری وارد زندگی افراد شده و همه‌ جنبه‌های زندگی آنان را تحت تأثیر قرار داده است. همزمان با پیدایش این شبکه‌ها، شغل مدیر شبکه‌های مجازی هم که جزو شغل های پردرآمد است پدیدار شد.

مدیر یک شبکه‌ مجازی با بهره‌گیری از دانش مربوط به بازاریابی و اینترنت به صورت همزمان می‌تواند درآمد فوق‌العاده‌ای از طریق جذب تبلیغات و یا فروش محصولات متنوع به دست آورد.

گروه «پارس نمودار»، می‌توانند به علاقه‌مندان این فرصت شغلی آموزش‌های لازم را بدهد و یا حتی مدیران شبکه‌های مجازی مجرب و آموزش‌دیده را به کسانی که نیاز دارند معرفی کنند.

۱۴- مسئول سئو و بهینه سازی سایت

تبدیل کردن یک سایت معمولی به یک سایت پربازدید و قرار دادن آن در سه لینک اول گوگل، کاری است که بر عهده‌ مسئول سئو قرار دارد. درآمد این فرصت شغلی به مسائل مختلفی بستگی دارد؛ مانند اینکه متخصص سئو برای شرکت خود کار می‌کند یا برای یک تیم دیگر، به طور کلی درآمد ماهانه‌ یاین افراد مبلغی بین ۳ تا ۶ میلیون تومان است.

قطعا با افزایش تجربه و تخصص فعالان این رشته، میزان درآمد هم بالاتر می‌رود بنابراین، بهینه‌سازی سایت جزو شغل های پردرآمد ایران است.

شرکت «بهینه‌سازی وب سایت سئویاب»، در زمینه بهبود کیفیت سایت فعالیت می‌کند و تا کنون برای بسیاری از سایت‌های خصوصی و دولتی، خدمات حرفه‌ای ارائه کرده است.

۱۵- فروشنده محصول در فروشگاه آنلاین

فروشگاه‌های آنلاین یکی دیگر از شغل های جدید و مرتبط با اینترنت هستند که در صورت داشتن صبر و مهارت بازاریابی اینترنتی، می‌توانند جزو شغل های پردرآمد محسوب شوند. فروشنده‌ این فروشگاه‌ها به دانش بالایی در زمینه‌ اینترنت، بهبود سئو، تولید محتوای جذاب و بازارایی نیاز دارند.

فروشگاه‌های آنلاین بسته به حجم کار و نوع جنسی که ارائه می‌دهند درآمدهای به شدت متفاوتی دارند.

«دیجی کالا» نمونه‌ یک فروشگاه معتبر آنلاین با صدها فروشنده است که توانسته رتبه یک فروشگاه‌های مجازی ایران را از نظر ارائه‌ خدمات، کیفیت و رضایت مشتریان از آن خود کند.

۱۶- دیجیتال مارکتر

بازاریابی دیجیتال را به طور قطع می‌توان زیر مجموعه‌ شغل های جدید و پر کاربرد به حساب آورد که در صورت موفقیت صاحبان آن، در طبقه‌بندی شغل های پردرآمد هم قرار می‌گیرد. این شغل نیاز به آگاهی وسیعی در حوزه‌های مختلفی مانند طراحی و توسعه‌ سایت، بهبود سئو، بازاریابی و بسیاری مهارت‌های دیگر در حیطه‌ اینترنت دارد.

مزیت چنین شغلی این است که به یک مکان و موقعیت خاص احتیاج ندارد و از همه جای دنیا و هر ساعتی فقط با داشتن یک لپ‌تاپ و اینترنت پر سرعت می‌توان به وظایف خود عمل کرد.

«آژانس دیجیتال ماکتینگ راتین»، بسته‌های متنوعی در زمینه‌ دیجیتال مارکتینگ به مشتریان ارائه می‌دهد و آن‌ها را در راه رشد و پیشرفت کسب و کارشان کمک می‌کند.

۱۷- طراح دکوراسیون ساختمان ها

دنیای امروز به سمت سرمایه‌داری پیش رفته و مد و زیبایی یکی از اصلی‌ترین مفاهیم مرتبط با سرمایه‌داری به حساب می‌آیند. دنیای مد راه خود را در صنعت ساختمان‌سازی هم باز کرده است و افراد بسیاری تمایل دارند که فضای کاری و زندگی خود را به بهترین شکل ممکن طراحی و تزیین کنند.

طراحان دکوراسیون کسانی هستند که در این مورد باید به آن‌ها مراجعه کرد. طراحی دکوراسیون با توجه به گرایش شدید افراد به مصرف‌گرایی و به روز بودن، جزو شغل های پردرآمد محسوب می‌شود و می‌توان گفت همیشه از بازار کار خوبی برخوردار است.

طراحی دکوراسیون داخلی به شاخه‌های متعددی مثل طراحی داخلی ساختمان، طراحی نمای بیرون ساختمان، طراحی فضای اداری، طراحی مغازه‌های تجای و طراحی فضای سبز تقسیم می‌شود.

یکی از شرکت‌های فعال و موفق در زمینه‌ طراحی ساختمان، شرکت «هیرادانا» است که پروژه‌های موفقی را در سرتاسر ایران انجام داده است.

۱۸- پزشک و روانپزشک آنلاین

بسیاری از سایت‌ها این امکان را برای افراد ایجاد کرده‌اند که بدون مراجعه به مطب‌های شلوغ و انتظارهای طولانی، جواب بعضی از سوالات پزشکی خود را به صورت آنلاین از پزشکان متخصص بپرسند.

با توجه به اینکه برای این کار نیاز به فضای فیزیکی خاصی نیست و در نتیجه هزینه‌های جانبی هم وجود ندارد، بنابراین یکی از شغل های پردرآمد است که به تازگی به جرگه‌ شغل های جدید در ایران پیوسته است.

سایت «دکترساینا» یکی از همین سایت‌هاست که در بیش از ۴۰ زمینه‌ پزشکی امکان مشاوره آنلاین و تلفنی را برای کاربران فراهم کرده است.

۱۹- عکاسی صنعتی

شغل های پردرآمد

سبک خاصی از عکاسی است که به صورت حرفه‌ای و علمی از کسب و کارها و صنایع مختلف به منظور چاپ روی کاتالوگ‌ها و بروشورهای مختلف عکس گرفته می‌شود. یک عکاس صنعتی با تبحر و مهارت خود در زمینه‌ عکاسی می‌تواند یک برند یا محصول را به میزان قابل توجهی از فروش و شهرت برساند.

فروش کالا همیشه نیاز به تبلیغات دارد و با توجه به رقابت تنگاتنگی که روز به روز بین فروشندگان ببیشتر می‌شود، نیاز به عکاسی صنعتی بیشتر از قبل احساس می‌شود. به طور کلی عکاسی در همه‌ شاخه‌های خود، جزو شغل های پردرآمد به شمار می‌آید و عکاسی صنعتی جزو پردرآمدترین‌های این حرفه است.

«استودیو نماد»، شرکتی معتبر در زمینه عکاسی صنعتی است و علاوه بر عکاسی حرفه‌ای از محصولات و کسب و کارها، خدمات دیگری مانند آموزش و تولید محتوا هم ارائه می‌دهد.

۲۰- کاشت مو و کاشت ناخن

شغل های پردرآمد

این روزها خدمات متنوع بسیاری در آرایشگاه‌ها در راستای زیبایی افراد ارائه می‌شود که کاشت مو و ناخن، دو نمونه از آن‌ها هستند. کسانی که توانایی و هنر لازم را برای انجام این کارها را دارند می‌توانند به راحتی و با گذراندن یک دوره‌ آموزشی کوتاه‌مدت در آرایشگاه‌ها به درآمدزایی فوق‌العاده‌ای برسند.

این مطلب را حتما بخوانید:  چگونه در خانه پول در بیاوریم؟ ۳۵ روش کاربردی کسب درآمد در خانه

بازار کار مسائل مربوط به زیبایی  زنان و آرایشگاه‌ها همیشه رونق قابل توجهی دارد و تقریباً آینده‌ شغلی ضمانت‌شده‌ای پیش روی افرادی است که به این حرفه مشغولند. فعالان این رشته می‌دانند که یکی از شغل های پردرآمد را به عنوان حرفه خود انتخاب کرده‌اند.

کلینیک تخصصی «رویش سبز» یکی از معتبرترین مراکزی است که در زمینه‌های مختلف زیبایی و ترمیمی زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می‌کند.

۲۱- ارائه خدمات لاغری

یکی از شغل های جدید  که بر حسب نیازهای دنیای نوین و قواعد دنیای مد امروز به وجود آمده است ارائه‌ خدمات لاغری است. این خدمات می‌تواند در حیطه‌های مختلفی مانند باشگاه و ورزش، جراحی، خوراکی‌ها و دمنوش‌هایی باشد که متخصصان زیبایی و لاغری معتقدند می‌تواند برای لاغری افراد مؤثر باشند.

در «مجتمع درمانی کیمیا»، می‌توانید انواع خدمات مربوط به لاغری را زیر نظر پزشکان مجرب و متخصصان طب سوزنی و طب سنتی دریافت کنید. قطعا فعالیت‌هایی که در این کلینیک‌ها انجام می‌شوند، در زمره‌ شغل های پردرآمد هستند.

۲۲- خدمات ماساژ و پاکسازی صورت

در کنار کارهایی که برای زیبایی و بهبود سلامت ظاهر افراد رواج پیدا کرده است، ارائه‌ خدمات ماساژ در اشکال مختلف آن هم جزو مشاغل پرطرفدار و پردرآمدی است که رونق زیادی دارد. مراکز مختلف بسیاری در این زمینه مشغول به کار هستند و ماساژ را به عنوان روشی درمانی برای بهبود کیفیت زندگی افراد معرفی می‌کنند.

«کلینیک تخصصی ماساژ تهران» سال‌هاست که به صورت حرفه‌ای و با کمک گرفتن از ماساژورهای مجرب بین‌المللی، به افرادی که مایل به دریافت ماساژ جهت راحتی و آرامش بدن خود هستند خدمات می‌دهند.

۲۳- ساخت صنایع دستی

شغل های پردرآمد

یکی از فواید رشد صنعت گردشگری و جابجایی مسافران داخلی و خارجی در نقاط مختلف گردشگری، رشد و رونق صنایع دستی شهرها و روستاها است.

صنایع دستی طیف وسیعی از فعالیت‌ها را مانند ساخت عروسک و جعبه‌ کادو، تابلو فرش و پارچه، کیف و کفش‌های نمدی و پارچه‌ای، سرمه دوزی، ترمه بافی، ملیله دوزی، پته دوزی، نقاشی ویترای، ساخت زیورآلات مختلف و بسیاری از هنرهای دیگر در بر می‌گیرد که در صورت رونق هر چه بیشتر سفرهای داخلی و خارجی می‌توانند جزو شغل های پردرآمد محسوب شوند.

با ثبت نام در «مرکز آموزش‌های هنری و تخصصی دانشگاه هنر» می‌توانید از امکانات ویژه این مرکز در زمینه آموزش انواع صنایع دستی به صورت حضوری و آنلاین بهره بگیرید و پس از کسب توانایی لازم، به درآمدزایی مشغول شوید.

۲۴- فروش صفحات اینستاگرام و کانال‌های تلگرام پر بازدید

یکی از کارهای جذاب و هیجان‌انگیز برای بسیاری کاربران اینترنتی، داشتن صفحه و گروه در اینستاگرام و تلگرام است. افرادی که از هوش بالایی در زمینه‌ شبکه‌های مجازی برخوردارند، صفحه و کانال خود را از روش‌های مختلف به میزان بالایی از دنبال‌کننده می‌رسانند و بعد به کسانی که خواهان این صفحه‌ها و کانال‌ها هستند می‌فروشند.

مبالغی که در این خرید و فروش‌ها رد و بدل می‌شود بسیار متغیر است و گاه آنقدر زیاد است که در تصور نمی‌گنجد. بی شک این فعالیت در رده‌های بالایی طبقه‌بندی شغل های پردرآمد جای دارد.

مثال خوبی که برای این شغل نوپا می‌توان زد، شرکت «مای اینستا» است که موفق شده با گرفتن نمادهای اعتماد الکترونیکی در زمینه فروش صفحه های فعال و پربازدید اینستا و تلگرام فعالیت کند.

۲۵- طراح مد و لباس

شغل های پردرآمد

ارائه‌ طرح‌های جدید و متنوع و رقابت در عرصه‌ زیبایی لباس و مد، کاری است که طراحان لباس انجام می‌دهند. اگر طراحی بتواند خودش را به شرکت‌های معتبر در زمینه مد ثابت کند و شانس همکاری با آن‌ها را پیدا کند، می‌تواند نسبت به آینده‌ شغلی و درآمد بالای خود مطمئن باشد.

برند «فژه» که توسط فوزیه فرودنیا در سال ۱۳۹۰ به ثبت رسیده نمونه موفقی از طراحی همراه با خلاقیت است که توانسته با مطرح شدن در بازار داخلی به درآمد چشم‌گیری هم دست پیدا کند.

۲۶- راه‌اندازی مزون

یکی از مشاغل جدید که با اطمنیان می‌تواند در رده‌ شغل های پردرآمد قرار بگیرد راه‌اندازی مزون است. مشتری‌های مزون‌ها معمولاً افرادی هستند که از سطح رفاه بالایی برخوردارند و بنابراین سود سرشاری نصیب صاحبان مزون‌ها می‌کنند.

مزون‌ها می‌توانند در شاخه‌های مختلفی مانند لباس مجلسی، لباس اسپرت، مانتو و لباس عروس فعالیت کنند. برای اینکه بتوانید آینده این شغل را در صورت داشتن مهارت، هنر و خلاقیت به بهترین شکل ممکن تصور کنید پیشنهاد می‌کنیم سری به «خانه مد گالانت» در شمال شهر تهران بزنید.

۲۷- خرید و فروش اینترنتی کالای دست دوم

این شغل جزو زیر شاخه‌های فروشگاه‌های آنلاین است. بسیاری افراد تمایل دارند وسایل کارکرده خود را بفروشند و با خرید وسایل دست دوم بقیه، هزینه کمتری نسبت به نوی آن‌ها بپردازند.

سایت «دیوار»، یکی از سایت‌های قدرتمند در این حیطه است که فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای خرید و فروش کالاهای کارکرده‌ افراد در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. شاید نتوان این کار در محدوده‌ شغل های پردرآمد تعریف کرد اما قطعا جزو شغل های جدید و مطابق نیاز روز است.

۲۸- کپی رایتر

فروشگاه‌ها و سایت‌های خدماتی نیاز به کسی دارند که در عین داشتن اشراف به فنون نویسندگی، در بازاریابی هم توانایی داشته باشد و بتواند با ایجاد متنی کوتاه و مفید، محتوایی در جهت تبلیغ و شناساندن برندهای آن‌ها تولید کند.

گروه «سوما» با ارائه‌ کپی رایتینگ در سبک‌های مختلف تبلیغاتی، داستانی و … یک گروه فعال در این زمینه است.

۲۹- پشتیبان شبکه های کامپیوتری

وظیفه‌ کسی که پشتیبانی شبکه کامپیوتر بر عهده اوست، در واقع حفظ، نگهداری و پشتیبانی هر چیزی است که در شبکه قرار دارد. کار یک پشتیبان شبکه می‌تواند در ۳ زمینه‌ سخت‌افزار شبکه، زیرساخت شبکه و نرم‌افزار شبکه باشد.

شرکت «رایکانت»، مجموعه‌ای است که فعالیت‌های خود را به محدوده فناوری اطلاعات و ارتباطات و خدمات شبکه متمرکز کرده است و علاوه بر ارائه خدمات به سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف، به آموزش افراد علاقه‌مند در این زمینه هم می‌پردازد.

۳۰- مدیر و برنامه‌ریز مجالس

شغل های پردرآمد

تغییر سبک زندگی مردم و تمایل به برگزاری مجالس باشکوه و به یادماندنی، موجب به وجود آمدن شغل جدیدی شده است که افراد متخصص در آن به برگزاری مجالس عقد و عروسی افراد کمک می‌کنند.

از آنجایی که مراسمات مربوط به ختم و ازدواج همیشه برقرار است، مدیریت برگزاری مجالس، شغلی است که همیشه رونق دارد و طبیعتا به عنوان یکی از شغل های پردرآمد شناخته می‌شود.

«تشریفات لوکس ملل»، یکی از شرکت‌های باسابقه در زمینه‌ برگزاری مجالس است.

۳۱- برگزاری دوره های بدنسازی آنلاین

نرم‌افزارها و سایت‌های متعددی ساخته شده‌اند که به کسانی که تمایل به ورزش کردن دارند و وقت کافی برای حضور در باشگاه ندارند، تمرینات مختلف ورزشی و رژیم‌های غذایی مناسب ارائه می‌دهند. برای گرفتن برنامه بدنسازی به صورت مجازی می‌توانید به سایت بادی فول مراجعه کنید.

۳۲- راه اندازی سایت اینترنتی برای اجاره وسایل

این شغل هم در راستای فروش لوازم نو و دست دوم منزل، وسایلی را که مورد نیاز افراد است و به هر دلیل تمایلی به خرید آن ندارند، برای زمانی مشخص اجاره می‌دهد. این وسایل در هر حیطه‌ای می‌توانند باشند. «جورپین» اولین سایتی است که اقدام به اجاره وسایل در شاخه‌های مختلف کرده است.

۳۳- تولید محصولات غذایی ارگانیک

تمایل به خوردن غذاهای سالم و بهبود کیفیت مواد غذایی و مصرفی، نیازی است که بیشتر از هر وقت دیگری احساس می‌شود. کسانی که محصولات طبیعی تولید می‌کنند، می‌توانند با توجه به داشتن مشتریان بالقوه، مطمئن باشند که یکی از شغل های پردرآمد را برای خود برگزیده‌اند.

شرکت «گوکرن»، یکی از شرکت‌های فعال در این رشته است که تمرکز خود را بر تحقیق، آموزش، تولید و گسترش محصولات ارگانیک قرار داده است.

۳۴- خشکشویی آنلاین

پیچیدگی زندگی در دنیای امروز و نبودن فرصت کافی برای کارهای روزمره، ما را از برطرف کردن بسیاری از نیازهایمان دور می‌کند. خشکشویی لباس‌ها یکی از این نیازهاست که شاید در هیاهوی روزمرگی گم شود. بعضی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها این کار را برای ما راحت کرده‌اند و می‌توانیم با خیال راحت لباس‌های خود را از درب منزل به آن‌ها تحویل دهیم و تمیز و اتو شده تحویل بگیریم.

«دیجی واش»، زیر مجموعه «دیجی کالا» است و این خدمات را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا