ضرورت پاسخگوی به اختلالات شبکه های پرداخت در ایام کرونایی

 

اختلال شبکه های پرداخت و تراکنش های ناموفق با وجود بازگشت وجه به حساب اصل در چند روز اخیر در حالی صورت می گیرد که بنا به ضرورتهای در خانه ماندن ایام کرونایی، نیاز به پشتیبانی و قوت بیشتر در اجرا نسبت به گذشته نیاز دارد.

به گزارش نبض بیمه، کاربران شبکه های پرداخت طی روزهای اخیر با اختلالات فراوانی روبرو بوده اند. موفق نبودن تراکنش های بانکی، با وجود بازگشت وجوه نقد به حساب اصلی بعد از گذشت مدت زمان متغیر، مشکلی به شمار می آید که برای اکثریت قریب به اتفاق استفاده کنندگان از این خدمات رخ داده است.
این در حالی است که، پس از شیوع بحران کرونا، براساس اعلام بانک مرکزی، سقف کارت به کارت در شبکه بانکی به ۶ میلیون تومان و سقف پرداخت به‌وسیله اپلیکیشن‌های پرداخت، به ۳ میلیون تومان افزایش یافت، تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.
هر چند این اقدام به منظور جلوگیری از خلاء های امنیتی پیش از این، امکان پذیرنبود، اما «کرونا» باعث شد تغییراتی در این قانون انجام شود تا میزان رفت و آمدهای مردم در سطح شهر کاهش یابد.
سلمانیان یکی از کاربرانی است که از اپلیکیشن های بانکی، برای انجام کار و امور بانکی خود بسیار استفاده می کند.
به گفته وی، اعلام تراکنش ناموفق پس از اطلاع رسانی اولیه موفق بودن عملیات بانکی، هر چند با بازگشت وجه به حساب مشتریان بانکی همراه بوده، اما انجام امور روزمره و …را برای وی با مشکل مواجه ساخته است.
سرگردانی کاربران در انجام امور بانکی و تاخیر در انجام معاملات بین صاحبان مشاغل و مشتریان و اختلال در انجام امور کاری مردم، از جمله مشکلاتی محسوب می شود که باعث نارضایتی و سرگردانی آنها شده است.
اما به گفته برخی از کارشناسان در حوزه پرداخت، سرعت پایین اینترنت، اختلال در شبکه شتاب، در به وجود آمدن اختلال های موجود تاثیری ندارد .
به گفته این کارشناسان، مشکل در سوئیچ بانک مبداء و مقصد و یا مشکل در پی اس پی ها ایجاد شده است.
ایجاد اختلال در تراکنش های بانکی در حالی که بسیاری از شهرها هنوز در قرنطینه به سر می برند و سلامت انجام تراکنش های بانکی، سلامت کاربران را تامین می کند، نیاز به توجه، دقت و پشتیبانی بیشتر از پیش دارد.
اما متاسفانه مسئولان شرکت های پرداخت و مسئولان ذیربط پاسخ مناسبی در این باره نداشتند.
در حالی که پشتیبانی این اپلیکیشن ها قطعاً تا کنون با گزارش اختلال های بسیاری در این زمینه روبرو شده اند که نیازمند بررسی فوری آنها در ایام کرونایی است.
امیدواریم مسئولان ذیربط از طریق این رسانه اطلاع رسانی به موقع و جامعی برای کاربران داشته باشند تا از سرگردانی بیشتر آنها جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا