همکاری قرارگاه خاتم با 500 شرکت دانش بنیان/ آزادراه غدیر تا یک ماه آینده زیر بار ترافیک می‌رود

به گزارش «نبض‌بانک»؛

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در سه قطعه خط آهن خواف ـ هرات، کار کرد و پروژه آماده افتتاح است گفت:‌ پروژه آزادراه غدیر نیز امیدواریم تا یک ماه آینده زیر بار عبور ترافیک برود.

همکاری قرارگاه خاتم با 500 شرکت دانش بنیان/ آزادراه غدیر تا یک ماه آینده زیر بار ترافیک می‌رود

سعید محمد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حاشیه بازدید 4 قطعه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران اظهار داشت: بیست و سوم آذرماه سالروز تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است و این شجره طیبه 31 سال به کشور خدمت کرده است و امروز برای کشور نقطه اطمینان به حساب می‌آید و در همه عرصه‌های فنی و مهندسی موجب اعتلای کشور است.

وی افزود: پروژه‌های زیادی را در روزها و هفته‌های آتی برای افتتاح داریم که همگی از پروژه‌های تأثیرگذار و مهم کشور است.

تکمیل نهایی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا یک ماه آینده

وی اظهار داشت: آزادراه کنارگذر جنوبی و تهران با سرمایه گذاری 70 درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در آستانه تکمیل است. این آزادراه از جنوب استان‌های البرز و تهران می‌گذرد، از آبیک قزوین منشعب می‌شود و به سه راه چرم‌شهر متصل می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان این که این آزادراه استراتژیک 160 کیلومتر طول دارد، گفت: با تکمیل این آزادراه زمان سفر برای خودروهای سواری 2 ساعت و برای خودروهای سنگین 1.5 ساعت کاهش می‌یابد.

سردار محمد با اشاره به تأثیرات مؤثر آزادراه کنارگذر جنوبی تهران در موضوعات پدافند غیرعامل گفت: کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و کاهش آلاینده‌های صوتی در دو استان تهران و البرز از مزایای تکمیل این آزادراه است.

وی ارزش روز پروژه را 3800 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پروژه تقریبا آماده بهره‌برداری است و به وزارت راه و شهرسازی اعلام کردیم استقرار تیم‌های بهره‌بردار، پلیس راهور، بخش‌های خدماتی و… انجام شود و امیدواریم تا یک ماه آینده زیر بار عبور ترافیک برود.

* افتتاح فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اظهار داشت: فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان یکی دو هفته آینده تکمیل خواهد شد و 160 مگاوات برق به ظرفیت شبکه برق کشور اضافه می‌کند.

افتتاح خط آهن خواف ـ هرات و تأثیر آن بر اتصال افغانستان به آسیای میانه و آب‌های آزاد

سردار محمد بیان کرد: خط آهن خواف ـ هرات روز پنجشنبه هفته جاری با حضور مقامات عالی رتبه دو کشور ایران و افغانستان افتتاح می‌شود. این مسیر ریلی دسترسی کشور افغانستان به آسیای میانه و آب‌های آزاد را تسهیل می‌کند.

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در قطعات یک، دو و سه این پروژه ریلی کار کرده است.

* افتتاح ایستگاه مترو خط 7 تهران به عمق 52 متر

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بیان کرد: همچنین به زودی عمیق‌ترین ایستگاه مترو تهران در خط 7 با عمق 52 متر آماده افتتاح است. این ایستگاه توسط مجموعه‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء احداث شده است.

* اتصال آزادراه شهید رستگار در تهران

سردار محمد گفت: همچنین آزادراه متصل کننده بزرگراه آزادگان به آزادراه امام رضا(ع) توسط متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجرا شده است و این آزادراه به نام آزادراه شهید رستگار به زودی افتتاح خواهد شد.

* همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء با 500 شرکت دانش بنیان

وی  اظهار داشت: قرارگاه خاتم مرکز علمی و تحقیقاتی نظیر پژوهشگاه سازندگی خاتم را راه‌اندازی کرد و در حال حاضر با 500 شرکت دانش بنیان همکاری داریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اظهار داشت: امیدواریم در حوزه‌های مختلف نفت، ‌گاز، پتروشیمی، حمل و نقل، صنعت و معدن و دیگر پروژه‌های عمرانی قرارگاه مثل همیشه خدمات مناسبی به کشور و مردم ارائه دهد.

به گزارش فارس، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء امروز از قطعات یک، دو، سه و چهار آزادراه کنارگذر جنوبی تهران (آزادراه غدیر)‌ بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی این آزادراه قرار گرفت.

این آزادراه از آبیک قزوین شروع می‌شود و در قالب 4 قطعه تا سه راهی چرم‌شهر ادامه دارد. در این پروژه قرارگاه خاتم هم پیمانکار و هم سرمایه‌گذار پروژه (70 درصد)‌ است.

در پایان این بازدید سردار محمد وعده داد این پروژه آزادراهی تا یک ماه آینده زیر بار عبور ترافیک می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا