ارائه خدمات سازمانی از طریق کیوسک هوشمند نوین

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، کیوسک های هوشمند تعاملی روش نوینی را برای دسترسی به اطلاعات فراهم آورده اند، به گونه ای که صنایع گوناگون از کیوسک های هوشمند جهت ارائه خدمات سلف سرویس خود استفاده می کنند. در مقاله حاضر هدف این است که کیوسک شرکت پرداخت نوین معرفی شده و مزایای آن به تفکیک سازمان های مختلف بیان گردد. همچنین مشخص شود که استفاده از کیوسک هوشمند پرداخت نوین چطور می تواند بهره وری سازمان و همچنین میزان رضایتمندی مشتریان را افزایش دهد.

کیوسک نوین

معرفی کیوسک پرداخت نوین
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کیوسک پرداخت نوین ابزاری هوشمند جهت معرفی تعاملی سازمان ها در قالب متن های جذاب، فیلم ها، تیزرها و عکس های تبلیغاتی با گرافیک بالا می باشد تا از طریق این قالب های تبلیغاتی بتوان برند تجاری و ویژگی های محصولات یا خدمات سازمان را به اطلاع عموم رساند. همچنین ممکن است نقشه تعاملی سازمان و مراحل اداری آن در کیوسک نوین بازتاب گردد.
تقویم سازمانی، اخبار، اعلانات صوتی و تصویری، نظرسنجی و پیشنهادات و انتقادات نیز از جمله موضوعاتی هستند که آنها را نیز می توان از طریق کیوسک نوین به مشتریان و مراجعه کنندگان ارائه داد.
از طرف دیگر، کیوسک نوین می تواند ابزار خدماتی برای کارکنان یا مراجعه کنندگان سازمان یا ارگان خاصی باشد، به طوری که می توان با سرویس های بک آفیس سازمان ارتباط برقرار کرده و فرآیندهای سازمانی را با آن انجام داد. همچنین مراجعه کنندگان می توانند فرم های سازمانی را از طریق کیوسک نوین پر کنند. کیوسک هوشمند پس از دریافت اطلاعات از مراجعین، از طریق ایمیل یا پیامک به آنها اطلاع رسانی می رساند.

مزایای کیوسک پرداخت نوین
از ویژگی های کیوسک پرداخت نوین، می توان به سنسورهای لمسی آن اشاره کرد که قابلیت لمس چند انگشتی را دارد. همچنین در این ابزار سخت افزارهای هوشمند طراحی شده که در شرایط محیطی سخت و کار طولانی مدت کارایی بسیار بالایی دارد.
کیوسک پرداخت نوین قابلیت مدیریت از راه دور دارد و برای دارندگان این ابزار شرایطی را فراهم می سازد تا در هر مکان و زمانی بتوانند سخت افزارها و نرم افزارهای این ابزار هوشمند را مدیریت کرده و در مواقع لازم آن را خاموش یا روشن کنند.
اتصال کیوسک هوشمند به شبکه از طریق Wi-Fi، LAN و شبکه مخابراتی می باشد. دارندگان کیوسک نوین می توانند منوها، پس زمینه و همچنین صفحات ادمین را شخصی سازی کرده و از صفحات بازدید شده و تمامی تعاملات مشتریان گزارش دریافت کنند.

کیوسک نوین پرداخت به تفکیک سازمان ها و ارگان ها
– هتل داری و گردشگری
در شرکت های مسافرتی و توریستی و همچنین هتل ها هدف از کاربرد کیوسک پرداخت نوین، معرفی انواع اتاق های هتل، رستوران ها، سالن ها (در قالب عکس، فیلم و پانوراما) می باشد. برنامه های این شرکت ها و اطلاعات تمامی فرودگاه ها و پروازها به صورت جدول زمان بندی شده به مشتریان ارائه می شود. همچنین خدمات گردشگری و حمل و نقل و تشریفات به همراه نقشه تعاملی گردشگری و ترافیکی به مشتریان بازگو می گردد.

– خرده فروشی ها و رستوران ها
رستوران‌داران تمایل دارند با استفاده کیوسک هوشمند پرداخت نوین، محصولات و خدمات خود را در قالب عکس و فیلم به مشتریان معرفی کنند، تا مراجعه کنندگان بتوانند با جستجوی محصول مورد نظر و انتخاب آن اقدام به سفارش یا خرید نماید. در این ابزار قابلیت های پرداخت از طریق کارت بانکی و سفارش ارسال محصول نیز برای مشتریان فراهم می شود.
در فروشگاه های زنجیره ای، با استفاده از کیوسک نوین می توان محصولات فروشگاه را از طریق پلتفرم های آنلاین تبلیغ کرد. مشتریان با استفاده از این ابزار می توانند موجودی و همچنین قیمت کالا را بررسی نمایند. در این سیستم امکان ارائه تخفیف دوره ای برای مشتریان نیز فراهم شده است.

– مراکز خدمات بهداشتی و درمانی
مراکز خدمات بهداشتی و درمانی با هدف کمک رسانی به افراد تلاش دارند تا با استفاده از کیوسک هوشمند خدمات مرکز را در قالب عکس، فیلم و متن ویژه به معرف همگان برسانند. مراجعه کنندگان می توانند با استفاده از کیوسک نوین نوبت ویزیت دریافت کرده و قبض ویزیت یا سایر خدمات درمانی خود را از طریق کارت بانکی پرداخت نمایند.

– مراکز تجاری
مراکز تجاری از طریق کیوسک هوشمند نوین می توانند خدمات خود را در قالب عکس، فیلم یا متن تبلیغاتی به نمایش بگذارند. در این مراکز سیستم جامع فود کورت برای سفارش و پرداخت متمرکز طراحی شده است.

سخن پایانی
با ارزیابی مزایای کیوسک پرداخت نوین مشخص شد که این ابزار هوشمند می تواند جایگزین مناسبی برای نیروی انسانی در بسیار از سازمان ها و ارگان ها باشد. به طوری که تمامی اطلاعات و ویژگی های محصولات و خدمات مراکز فروشگاهی، مراکز خدمات بهداشتی و درمانی و مراکز تجاری در قالب فیلم، عکس و متن های جذاب تبلیغاتی به مشتریان معرفی می شود. از طرف دیگر، مشتریان به خدماتی از جمله پرداخت با کارت بانکی، سفارش کالا و خدمات، رزرو وقت، فرم های سازمانی و غیره دسترسی دارند.

نویسنده: سعیده فتحی مغانلو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا