تراکنش ۱۶۵ میلیون دلار رمز ارز توسط شرکت «کارت زرد» نیجریه

به گزارش «نبض‌بانک»؛

از سال جاری تا به امروز شرکت «کارت زرد» نیجریه ۱۶۵ میلیون دلار از طریق حواله های رمزنگاری شده تراکنش کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از نیوز بیت‌کوین، شرکت نوپای رمزنگاری کارت زرد نیجریه اعلام کرده است که بیش از ۱۶۵ میلیون دلار در یازده ماه نخست امسال پردازش کرده است. این رقم رشدی بیش از ۱.۸۴۰ درصد نسبت به میزان حواله های پردازش شده در شش ماه آخر سال ۲۰۱۹ را نشان می دهد.

کارت زرد که در ژوئن ۲۰۱۹ تاسیس شد، قدرت خرید و فروش رمزارزها با استفاده از ارز محلی را به آفریقایی های داخلی و خارجی خود از طریق همراه بانک ها، انتقالات بانکی و پول نقد داده است. این سرویس عمدتا برای نقل و انتقال حواله ها که  صنعتی چند بیلیون دلاری در آفریقا است؛ استفاده می شود.

 کریس موریس، بنیانگذار و مدیر اجرایی کارت زرد، به نیوز بیت کوین گفته است: نیجریه دارای بزرگ ترین اقتصاد و پرجمعیت ترین ملت آفریقا،  ۵۰% حجم فعلی تراکنش های شرکت کارت زرد را تشکیل می دهد و  فعال ترین بازار این شرکت است.

گفته می شود که این شرکت بیش از ۳۵۰۰۰ بازرگان در کشور آفریقای غربی دارد.

موریس در ادامه گفت: این گسترش چشم گیر در کنیا و کامرون در ماه سپتامبر با افزایش ۱.۵ میلیون دلاری آغاز شد اما آماری را در این خصوص ارائه نکرد. در آفریقای جنوبی و بوتسوانا کارت زرد بلافاصله پس از ورود به بازارهای چند ماه گذشته ۳۰۰۰۰ فروشنده اضافه کرد.

موریس توضیح داد: این مقدار (حجم ۱۶۵ میلیون دلاری) فقط شامل خریداران بیت کوین یا فروشندگان بیت کوین با مجوز است و با محاسبه مبلغ سپرده هر مشتری و برداشت از آن، رقم خود را بالا نمی بریم.

او اظهار کرد: تجارت حواله رمزنگاری در آفریقا با سرعت در حال رشد است و این رقابت را در زمینه تراکنش های رمزارزی افزایش می دهد.

موریس همچنین می گوید: به هر حال شرکت کارت زرد در این رقابت ها جایگاه خوبی پیدا کرده است.

او بیان داشت: هدف ما  هم پا بودن با صنعت رمزارز آفریقا است. ما معتقدیم در مسیری هستیم که در آینده ای نزدیک ما را به  اهداف می رساند. ما دارای بهترین نرخ و نقدینگی در این قاره هستیم و می خواهیم مطمئن شویم همه در سراسر آفریقا می توانند به این فناوری دست پیدا کنند.

حواله های مبتنی بر رمزنگاری در مقایسه با حواله های حکمی بسیار ارزان تر و سریع تر هستند. به عنوان مثال، ارسال هر مقدار پول از طریق شبکه نقدی بیت کوین، هزینه ای معادل کسری از یک سنت دارد. براساس مطالعات جدید بانک جهانی، بانک ها برای همین خدمات، پول هنگفتی معادل ۱۰.۸۹ درصد مبلغی که حواله می شود، دریافت می کنند.

در نیجریه شهروندان ساکن در خارج کشور برای فرار از نرخ های گزاف تحمیل شده توسط بانک مرکزی نیجریه در تبدیل ارزهای خارجی، به رمزارز روی آورده اند. از این رو تصور می شود دریافت کنندگان با هر بار پرداخت و خروج وجه نقدی خود ۲۰ تا ۳۰ درصد از ارزش حواله را از دست می دهند.

شرکت «کارت زرد» نیجریه، با کاهش هزینه های تراکنش های بین المللی، توانسته است در سال جاری ۱۶۵ میلیون دلار تراکنش رمزارزی ایجاد کند.

منبع: نیوز بیت کوین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا