در مورد حقوق مدیران در نبض بانک بیشتر بخوانید

نادر قاضی پور که در این خصوص یک تذکر کتبی مبنی بر تسریع راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران دولتی به وزیر اقتصاد دارایی ارایه کرده بود، تصریح کرد: از آنجایی که پرداخت حقوق های نجومی مشکلات عدیده ای برای نظام و دولت بوجود آورد، ما نمایندگان مجلس از سال ها پیش اصرار داشتیم تا در مورد میزان مبلغ دریافتی مدیران دولتی شفاف سازی شود تا از این راه بر کاهش اختلاف طبقاتی جامعه کوشا باشیم.

وی افزود: متاسفانه پس از این همه پیگیری و تذکر و نیز بروز مشکلات همچنان شاهد پرداخت حقوق های نجومی به انواع و اشکال مختلف بویژه در شرکت های شبه دولتی هستیم.

نماینده مردم ارومیه در خصوص نحوه پرداخت دستمزدهای نامتعارف در موسسات به گفته وی شبه دولتی، عنوان کرد: برخی افراد در قالب مشاور یک شرکت یا بصورت حق الزحمه ای استخدام و در ذیل قرارداد به کارفرما متعهد می شوند، این مبلغ دریافتی تحت عنوان حقوق به شما( کارمند) پرداخت نمی شود در حالی که وجه پرداختی از سوی موسسه عملا دستمزد مشارالیه است.

قاضی پور در مورد هدف اصلی از تذکر به وزیر برای راه اندازی سامانه پرداختی های دولت خاطر نشان کرد: حرف ما این است رویه ای به وجود آید تا با مراجعه به اینترنت مردم بدانند؛ نادر قاضی پور نماینده ارومیه چقدر حقوق می گیرد؟- استانداران کشور چه میزان دریافتی دارند؟- اولین حقوق فلان مدیرعامل تازه منصوب شده یک شرکت چقدر بوده؟ وزرای دولت از چه سقف درآمدی با احتساب شرکتهای تحت نظر وزارتخانه بهره مند هستند؟ اینها سوالاتی است که مردم حق دارند از پاسخ آن مطلع شوند.

وی با بیان اینکه حقوق های نجومی مشکلات زیادی در کشور بوجود آورده و موجب فرار افراد کارآمد از پست های حساس می شود، افزود: پرداخت پول های نامتعارف شرکت های شبه دولتی موجب شده برخی از نخبگان از مسئولیت های دولتی سرباز زده و با پنهان نمودن خود در این قبیل موسسات به کسب و کار مشغول شوند.

قاضی پور در ادامه انتقاد به آنچه که حقوق های بی حساب و کتاب خواند، خاطر نشان کرد: بحث ما این است که می گوییم، در سیستان بلوچستان یک بلوچ عزیز- در گیلان یک گیلکی شریف و در خوزستان یک عرب گرامی و در آذربایجان یک شهروند محترم ترک، همواره مطلع باشند که مسئولین مملکتی به چه میزان حقوق ماهیانه دریافت می کنند.

وی افزود: اگر سامانه ثبت حقوق مدیران راه اندازی شد آن وقت موجبات تقویت و ثبات نظام هم بیش از پیش فراهم می شود.

گفتنی است: محجوب، رنجبرزاده از دیگر نمایندگانی بودند که وزیر اقتصاد در این زمینه از آنها تذکر کتبی دریافت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا