وعده مهم وزیر صنعت درباره تولید خودرو

به گزارش «نبض‌بانک»؛

به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم حسینی در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های توسعه‌ای یک گروه صنعتی تولیدکننده لوازم خانگی در جمع خبرنگاران گفت: تولید لوازم خانگی گروه صنعتی مذکور نسبت به قبل از تحریم‌ها افزایش ۸ برابری داشته و عمق ساخت داخل نیز تا ۸۵ درصد افزایش یافته است که خود نشانگر تبدیل محدودیت‌ها و تحریم‌ها به فرصت هاست.

وی ادامه داد: اگرچه تحریم‌ها در اقتصاد کشور فشارهایی وارد کرده اما برای توسعه عمق ساخت داخل، داخلی سازی برای قطع وابستگی و افزایش تولید شرکت‌های داخلی فرصت مناسبی را به وجود آورده است.

وزیر صمت همچنین تصریح کرد: تولید کنندگان با افزایش کیفیت محصولات به سمت افزایش سهم خود در بازار و ایجاد هدف‌های صادراتی پیش رفته اند.

 

رزم حسینی سیاست وزارت صمت را تقویت و حمایت از بنگاه‌های تولیدی به خصوص در شرایط تحریم عنوان کرد و ادامه داد: جهش تولید در لوازم خانگی اتفاق افتاده و در خودرو نیز با پیش بینی افزایش ۵۰ درصدی تولید تا پایان سال محقق می‌شود.

وی کاهش بروکراسی اداری و کنترل و نظارت بر بازار را از جمله حمایت‌ها عنوان کرد و گفت: حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود ساخت داخل و استفاده از محصولات داخلی در اولویت خواهد بود که این سیاست نظام نیز می‌باشد.

وزیر صمت اضافه کرد: اگر محصولی در داخل امکان ساخت دارد جلوی واردات آن را خواهیم گرفت تا تولید داخلی تقویت شود و توسعه یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا