دستور پوتین به مقامات رسمی روسیه: دارایی های رمزارز خود را گزارش کنید

به گزارش «نبض‌بانک»؛

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه دستوری را امضا کرد  که برمبنای آن  مقامات دولتی باید هرگونه دارایی رمزارز خود را گزارش دهند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، بر اساس این سند که روز پنجشنبه امضا شد ، کارمندان دولت فعلی و همچنین افرادی که در شرف تصدی سمت دولتی هستند می بایست نوع دارایی های دیجیتالی خود، مقدار و محل خریداری شده  را مشخص کنند . اولین گزارش ها باید از ۱ ژانویه تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ ارائه شود.

این گزارش ها باید شامل انواع دارایی های دیجیتال همچون  رمزارز ، اوراق بهادار دیجیتال و توکن های سودده باشد که  متعلق به کارمند دولت فعلی یا آینده وهمچنین متعلق به همسران و فرزندان آنهاست. افرادی که به دنبال تصدی پست های دولتی هستند نیز باید در طی مراحل درخواست ، اطلاعات رمزارز خود را فاش کنند.

رمزارزها جز دارایی ها شناسایی می شوند

این افشای اطلاعات به نوعی مکمل گزارش های اجباری معمول از املاک نامزدها و یک رویه استاندارد ضد فساد است.

با این  قانون روسیه که تابستان امسال توسط رئیس جمهور پوتین امضا شد و از ژانویه ۲۰۲۱ لازم الاجرا می شود؛ رمزارزها جز دارایی ها شناسایی می شوند.

اخیراً وزارت دارایی این کشور یک بسته پیش نویس لایحه را با جزئیات قوانین گزارش رمزارز برای اهداف مالیاتی پیشنهاد کرده است. طبق این پیش نویس ها ، اگر معاملات سالانه بیش از ۶۰۰۰۰۰ روبل روسیه (حدود ۷۸۰۰ دلار) شود ، افراد و شرکت ها باید دارایی خود را گزارش دهند. عدم انجام این کار ، بسته به میزان رمزارز پنهان  از چشم  سازمان مالیات ، فرد محکوم به جریمه نقدی یا  سه سال زندان خواهد شد.

با این حال ، دولت این قوانین را تا حدی تعدیل کرده است  . در تاریخ ۳۰ نوامبر ، نسخه سبک تری از پیش نویس لایحه را به پارلمان روسیه ، معرفی کرد. بر اساس این لایحه ، عدم گزارش به موقع دارایی های رمزارز منجر به جریمه ۵۰،۰۰۰ روبل (حدود ۶۸۲ دلار) می شود و کلا گزارش نکردن آنها به معنای جریمه ۱۰٪ از کل معاملات ورودی یا خروجی – متناسب با معادله ی سنگین تر- است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا