ثروتمندترین بانکدار جهان از درگذشت

جوزف سافرا ثروتمندترین بانکدار دنیا و پولدارترین مرد برزیل در سن 82 سالگی از دنیا رفت؛ وی از خانواده ای یهودی بود که ثروت خانوادگی خود را از تجارت با کاروان شتر به دست آورده بودند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛

 به نقل از راشاتودی، جوزف سافرا، ثروتمندترین بانکدار دنیا و پولدارترین مرد برزیل در سن 82 سالگی از دنیا رفت.

وی از یک خانواده بانکدار بود که ثروت خود را سال ها قبل با تجارت به وسیله کاروان شتر کسب کرده بودند. ارزش ثروت وی به 23 میلیارد دلار می رسید.

بر اساس بیانیه موسسه مالی «بانکو سافرا» که توسط وی و برادرش تاسیس شد، وی در روز پنج شنبه بر اثر مرگ طبیعی جان خود را از دست داده است.

وی مالک بانک ملی سافرا در نیویورک و بانک جی سافرا ساراسین در سوئیس بود. هر دوی این بانک ها به افراد بسیار ثروتمند خدمات می دهند.

مجله فوبز در گزارش میلیاردرهای سال 2020، ارزش دارایی خالص وی را 23.5 میلیارد دلار برآورد کرد و وی را در جایگاه 39 پولدارترین افراد جهان و ثروتمندترین مرد برزیل قرار داد.

همچنین فوبز، وی را ثروتمندترین بانکدار جهان معرفی کرد و اکنون این لقب به جورج پائولو لیمان، بانکدار برزیلی با دارایی به ارزش 19.9 میلیارد دلار می رسد.

وی از پدر و مادری یهودی در لبنان متولد شد و با پدرش در سال 1962 به برزیل مهاجرت کرد. خانواده او از مدت ها قبل به واسطه داشتن تجارت با کاروان شتر در دوران امپراطوری عثمانی در سوریه ثروتمند شده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا